Сряда, 06 Септември 2017 | Новините

Такова е искането на майсторите, които се грижат за доброто състояние на сградите в световния град на любовта

Майсторите на покриви в Париж искат тяхната професия да бъде предложена от френските власти за включване в списъка на световното нематериално наследство на ЮНЕСКО, пише в. "Фигаро".

Осемдесет процента от покривите на сградите в Париж са с цинково покритие. То трябва да се подновява на всеки 50 години. Професията на покривните работници се е появила в Париж през 1817 г. Тя е станала обаче особено популярна в периода 1855 г. - 1870 г. когато барон Осман, префект на департамента Сена, нарежда да бъдат построени над 30 000 нови жилищни сгради. Всички покриви на сградите в така наречения "османов" стил са с цинково покритие - един лесен за инсталиране и нескъп материал. Така Париж се сдобива с покриви, които блестят ослепително под слънцето.

Свързано изображение

Днес интересът към професията на майстор на тези покриви намалява. Младите не искат да се занимават с този занаят и в Париж има само 500 специалисти, което де факто го превръща в рядка професия. През юни професията на специалистите по парижките покриви беше включена в списъка на нематериалното френско наследство. Това е крачка към вписването му и в списъка на ЮНЕСКО, разказа Делфин Бюркли, кметица на Девети парижки район, която подкрепя пламенно инициативата. Самите майстори на парижките покриви са убедени, че така професията им ще стане по-привлекателна за новото поколение.

Свързано изображение

Поддръжниците на инициативата настояват и самите парижки покриви да влязат в списъка на наследството на световната организация.

Досега само кейовете на Сена в участъците между мостовете Сюли и Йена са включени в списъка на наследството на ЮНЕСКО.

Заглавна снимка: allsWalls

ARTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

СПОДЕЛЕТЕ

Свързани публикации (по етикет)

  • Париж даде киното на света Париж даде киното на света

    На 28 декември отбелязваме Международния ден на киното

    На 28 декември 1895 г. в парижкото “Гран кафе” се състои първата публична демонстрация на “движещи се фотографии”. Прожекцията е осъществена с помощта на кинематографа, изобретен от братята Люмиер. Това е многофункционална кинокамера, която служи като апарат и за прожекции, и за проявяване.

    Има спорове относно авторството на кинематографа. Твърди се, че апаратът е изобретен и патентован като "Cinématographe Léon Bouly" от френския изобретател Леон Були на 12 февруари 1892 г. Той обаче няма достатъчно средства, за да плати за регистрацията си за следващата година, и патентът е откупен от братя Люмиер.

    Резултат с изображение за lumiere brothers
    Братя Люмиер

    Братята Люмиер (на френски lumière означава светлина) - Огю̀ст Марѝ Луѝ Николà (19 октомври 1862, Безансон, Франция - 10 април 1954, Лион, Франция) и Луи Жан (Louis Jean, 5 октомври 1864, Безансон, Франция - 6 юни 1948, Бандол, Франция) - са считани за основоположници на киното и едни от първите сценаристи, режисьори и оператори.

    Първият филм, направен от братята Люмиер, се нарича "Работници напускат фабриката Люмиер в края на работното време", трае 46 секунди и се прожектира за първи път на 21 март 1895 г. Направен е с апарат наречен кинематограф, патентован една година по-рано - на 13 февруари 1894 г.

    Свързано изображение
    Кадър от първия филм на братя Люмиер

    През следващата година братята тръгват на турне, като показват лентите си в Бомбай, Лондон, Ню Йорк и Буенос Айрес. Движещите се фигури стават популярни почти веднага, като най-значително влияние имат "Пристигането на влака на гара Ла Сиута" (L'Arrivée d'un train à La Ciotat) и "Производство на кокс" (Carmaux, défournage du coke). Смята се, че това са първите документални филми в историята на киното.

    Резултат с изображение за lumiere brothers camera
    Братята зад камерата

    Първата комедия - “Полетият поливач” (L'Arroseur arrosé), е заснета от Луи Люмиер през пролетта на 1895 г. В нея се разказва за едно малко момче, което погажда номер на градинаря, докато той полива цветята. Целият филм продължава само 49 секунди. В ролята на градинаря е истинският градинар на Луи. За ролята на момчето са спрягани три имена, все дърводелци от фабриката Люмиер – Леон Тротобас, Беноа Дювал и Даниел Дювал. Сценката е включена в първата платена прожекция, състояла се на 28 декември 1895 г. в Париж.

    Луи и Огюст са смятали, че "киното е изобретение без бъдеще", въпреки че днес това е едно от най-обичаните и предпочитани визуални изкуства в цял свят. По този повод днес  празнуваме Международния ден на киното.

    Борис Белев

    АRTday.bg

    Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

    СПОДЕЛЕТЕ
  • Модерното чудо в списъка на ЮНЕСКО: Операта на Сидни Модерното чудо в списъка на ЮНЕСКО: Операта на Сидни

    Прочутата сграда е открита на днешния ден преди 44 години и е „унищожавана” неведнъж на филмовия екран

    СПОДЕЛЕТЕ
  • Историческият център на Виена е застрашен обект от световното наследство Историческият център на Виена е застрашен обект от световното наследство

    Комитетът на ЮНЕСКО включи австрийската столица в списъка със застрашените обекти

    СПОДЕЛЕТЕ
  • Лагерфелд и модели на "Шанел" под умалена Айфелова кула (СНИМКИ) Лагерфелд и модели на "Шанел" под умалена Айфелова кула (СНИМКИ)

    Вчера Седмицата на модата в Париж бе закрита с „Фенди“ – също марка на дизайнера

    СПОДЕЛЕТЕ
  • Стрийптизьорка представя първите бикини в Париж Стрийптизьорка представя първите бикини в Париж

    Светът се променя на 5 юли 1946 г., по време на Седмица на модата в романтичния град

    СПОДЕЛЕТЕ

Насладата да знаеш

АRTday.bg е мястото, където можеш да научиш най-интересното в областта на културата, образованието и начина на живот. Заедно пътуваме към непознати светове, за да сбъднем мечтите си. Защото насладата да знаеш, е най-сигурният път към малките победи, които всеки от нас заслужава.


Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на ARTday.bg, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на ARTday.bg, с посочване на източника и добавяне на активен линк към www.artday.bg

Контакт с нас:

За реклама, изпращане на публикации и съобщения: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.m
телефон: 0888 002 298
ARTday.bg - всички права запазени. © 2017