Петък, 02 Март 2018 | Кино

В днешно време е обичайно актрисите да се събличат ~ Даниел КРЕЙГ (ВИДЕО)

Седмият Джеймс Бонд днес навършва 50

СПОДЕЛЕТЕ
Четвъртък, 01 Март 2018 | Кино

Яж, моли се и обичай Хавиер БАРДЕМ (ВИДЕО)

Днес носителят на "Оскар" за играта му в "Няма място за старите кучета" навършва 49

Хавиер Бардем е роден на 1 март 1969 г. в Лас Палмас, на остров Гран Канария (Канарските острови). Майка му Пилар Бардем е уважавана актриса, а чичо му, Хуан Антонио Бардем е режисьор. Хавиер Бардем е двегодишен, когато родителите му се разделят и майка му го отвежда в Мадрид. Когато е на четири години, той дебютира в телевизионен сериал. На 13 години влиза в националния отбор на Испания по ръгби, след това се увлича по бокса и вдигането на тежести.

Заниманията със спорт му помагат да развие мускулатура, която изиграва своята роля за изграждането на актьорския му имидж.

През 2010 г. Хавиер Бардем и Пенелопе Крус се ожениха, а през 2011 г. им се роди дете.

Във филма на Бигас Луна "Златните яйца" героят е мачо и жиголо в едно – прави кариера и бизнес благодарение на указаните в заглавието органи. В черната детективска комедия на Мануел Гомес Перейра "Между краката" героят на Бардем е много активен член на обществото на анонимните сексхолици. Независимо от очевидния и бърз успех (две години подред - през 1995 и 1996 г. актьорът получава главната национална кинонаграда "Гойа"), рамките на този образ бързо отесняват на Бардем и през 1998 г. във филма "Втора кожа" той играе гей, покваряващ хетеросексуален семеен мъж.

Този филм може да се смята за тренировка преди една от най-успешните роли на Бардем – тази на кубинския поет-гей Рейналдо Аренас в американския филм на Джулиан Шнабел "Before Night Falls" (2000). В подготовката си за ролята Бардем сваля 15 килограма и докарва до съвършенство своя английски. Трудът му е увенчан с награда от фестивала във Венеция, "Златен глобус" и номинация за "Оскар".

След такъв триумф би било нормално актьорът да започне да се снима предимно в САЩ, но за щастие това не се случва: през 2002 г. Бардем е блестящ като безработен докер с данни за профсъюзен водач, страдащ от собствената си ненужност – всичко това в испанската трагикомедия "Los lunes al sol". За тази роля Бардем качва килограми и влиза направо в категорията на Депардийо - и в буквален, и в преносен смисъл. След малка роля в "Съучастникът" (2004) на Майкъл Ман, през същата година Бардем отново играе неудържимо в наградения с "Оскар" за най-добър чуждоезичен филм "Морето в мен" на Алехандро Аменабар. Следва участие в една от главните роли в "Призраците на Гойа", филм на на Милош Форман, който не отговаря напълно на очакванията нито от режисьора, нито от актьорите, сред които са Стелан Скарсгаард и Натали Портман.

С драматичния трилър на братята Коен "Няма място за старите кучета", Хавиер Бардем освен номинацията за "Оскар", вече печели десетки награди, сред които БАФТА и "Златен глобус". Следват "Любов по време на холера" (2007) и "Вики Кристина Барселона" (2008) на Уди Алън. В последния Бардем си партнира с Пенелопе Крус, Скарлет Йохансон и Ребека Хол. Засега последните заглавия с участието на испанеца са "Бютифул" (2010) на Алехандро Гонзалес Иняриту, за което актьорът получи номинация за "Оскар" и спечели голямата награда на фестивала в Кан, и "Яж, моли се и обичай" (2010). В момента можем да го гледаме в поредната част на „Карибски пирати“, където си партнира с Джони Деп.

Резултат с изображение за Javier Bardem

Цитати:

"Толкова ни е страх да говорим за смъртта, че оставяме хора да умират в тишина. Добре е да се говори за това."
"Всички добри филми са базирани на разказаната история“.
"Понякога си казвам "Какво правиш в тази абсурдна професия? Защо не отидеш в Африка и не помагаш на хората?". Но знам, че не мога да го сторя, защото съм завършен хипохондрик."
"Винаги съм казвал "Не вярвам в Бог, вярвам в Ал Пачино" - и това е вярно. Ако получа обаждане, в което ме питат дали бих играл с Ал Пачино, сигурно ще полудея."
За филма "Biutiful": "Като картина на Френсис Бейкън е. Грозен е. Някои хора не могат да го понесат. Но други могат да останат, да гледат и да видят надеждата, състраданието и любовта, намираща се зад ужаса."

АRTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

СПОДЕЛЕТЕ
Сряда, 28 Февруари 2018 | Кино

Чистата съвест най-често е резултат от лоша памет ~ Мишел Паньол

Френският писател за нещата от живота в първо лице

СПОДЕЛЕТЕ
Понеделник, 26 Февруари 2018 | Кино

ФЕРНАНДЕЛ – простодушният добряк с лъчезарна усмивка

Комикът на Франция, който заслужи земната си слава

СПОДЕЛЕТЕ
Петък, 23 Февруари 2018 | Кино

Дакота ФАНИНГ – малкото голямо момиче на Холивуд (ВИДЕО)

Днес чаровната актриса празнува рожден ден

СПОДЕЛЕТЕ
Сряда, 21 Февруари 2018 | Кино

"Три билборда извън града" е разказ за уроците на съдбата (ВИДЕО)

Филмът е по кината от 23 февруари

СПОДЕЛЕТЕ
Вторник, 20 Февруари 2018 | Кино

Кралят на киното Робърт ОЛТМАН (ВИДЕО)

Режисьорът казваше, че американския флаг само го разсмива

Робърт Олтман не случайно е наречен Кралят на киното. След като засне култовия "Претапорте", а после и "Доктор Т. и жените", той дръзко хвърли ръкавица на британското кино с новия си лентата "Госфорд парк". За създаването му режисьорът сякаш го е изградил, внушавайки външно спокойствие, но е запазил вътрешното напрежение на сценария. С помощта на актьори като британката Кристин Скот Томас ("Английският пациент", "Четири сватби и едно погребение") Олтман без проблеми демонстрира режисура, която спечели "Златен глобус".

Макар да е роден в Канзас сити (20 февруари 1925 г.), през повечето време Робърт Олтман живее във Великобритания и опознава живота там. "Имах нужда да се приспособя към климатичните условия", шегува се той. Наричат го и Полковника на американското кино заради военните теми в продукциите му. Една от последните му ленти носи духа на 50-те години. Филмът продължава поредицата от предните му филми "Военнополева болница" (1970 г.) и "Дългото сбогуване" (1973 г.). Самият Олтман казва, че това не е преднамерено. "Филмите ми са ценни с идеите, споделя творецът. Понякога идеята идва от само себе си: камерата работи сама, всичко върви гладко, светлината пада отлично и актьорите си казват точно репликите с перфектно темпо. Това става сякаш някой те дърпа за ръката", описва той. Въпреки че Олтман се вдъхновява от Агата Кристи, приликата с маниера на разказване в "Госфорд парк" става случайно. Основният въпрос обаче вече не е кой, а защо. Акцентът пада върху неочакваното зад ъгъла на детайла, на тръпката за края. Критиците определят Олтман като полудраматичен, но в "Госфорд парк" той е пуснал в действие основните си козове: огромен актьорски състав, гъвкав диалог, многопластов сценарий и развръзки, които карат зрителя да настръхне. Продукцията струва общо $13 млн. Режисьорът наставлява актьорите да играят по начин, различен от театралния маниер.

Вярно е, че за Олтман 70-те години бяха ужасни, 80-те - триумфални, а 90-те - възкресяващи. Ала реалността от филмите му днес става по-сложна с всеки следващ негов проект.

Актьорът почина през ноември 2006 година в Лос Анджелис.

АRTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

СПОДЕЛЕТЕ
Петък, 09 Февруари 2018 | Кино

Мия Фароу и Франк Синатра – златната табакера на любовта

Днес актрисата празнува 73-и рожден ден

СПОДЕЛЕТЕ
Четвъртък, 08 Февруари 2018 | Кино

Лана ТЪРНЪР – Блясъкът на стария Холивуд (ВИДЕО)

Актрисата е богата и на любов, и на слава

СПОДЕЛЕТЕ
Сряда, 07 Февруари 2018 | Кино

Аштън КЪТЧЪР – мъж и половина на 40!

Днес актьорът празнува рожден ден

СПОДЕЛЕТЕ
Страница 3 от 29

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на ARTday.bg, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на ARTday.bg, с посочване на източника и добавяне на активен линк към www.artday.bg

Контакт с нас:

За реклама, изпращане на публикации и съобщения: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.m
телефон: 0888 002 298
ARTday.bg - всички права запазени. © 2017