Дискриминацията в Холивуд продължава

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Киното все още фаворизира мъжете и белите

През 2016 г. драмата „Лунна светлина“, проследяваща съзряването на бедно чернокожо момче с хомосексуална ориентация спечели „Оскар“ за най-добър филм. Продукцията „Скрити числа“ – разказ за действителната история на три жени от афроамерикански произход със съществен принос за ранните мисии на НАСА, зае 14-о място в класацията на най-касовите филми на годината. Въпреки това най-популярните холивудски продукции продължават да са все така „бели“ и доминирани от мъже, предаде Асошиейтед прес.

Нов доклад, изготвен от специалисти от колежа „Аненбърг“ за комуникация и журналистика към университета на Южна Калифорния, разкрива, че ситуацията около т.нар. „епидемия от невидимост“, засягаща жените, малцинствата, представителите на общността на гейовете, лесбийките, бисексуалните и транссексуалните (ГЛБТ) и инвалидите, остава непроменена, въпреки продължаващата полемика относно разнообразието в Холивуд.

Резултат с изображение за скрити числа филм
Кадър от „Скрити числа“

Според доклада най-масово „изключени“ от холивудския пейзаж са жените, латиноамериканците и инвалидите на фона на демографското разпределение в САЩ.

Изключването е норма в Холивуд, а не изключение, смятат авторите на доклада.

От 2007 г. специалистите от университета на Южна Калифорния анализират демографския облик на всеки един персонаж с реплика или назован поименно в 100-те най-касови продукции на годината в северноамериканския бокс-офис, както и служителите зад камера – режисьори, продуценти, композитори и други.

„Всяка година се надяваме да настъпи промяна. За нещастие надеждите ни не се оправдават. Продължаваме да сме свидетели на застой“, казва ръководителката на изследователския екип Стейси Л. Смит.

Обрисуваната от авторите на доклада картина е особено неблагоприятна за жените. Те продължават да бъдат недостатъчно представени по отношение и на роли с реплики, и на главни и поддържащи роли във филмите. От 4583 персонажа с реплики в 100-те най-касови продукции на 2016 г., едва 31,4 процента са били женски – стойност, която остава сравнително непроменена от 2007 г. Докладът разкрива също, че само в 34 от въпросните продукции главните или поддържащите роли са били изпълнени жени.

По отношение на раса и етнос пейзажът продължава значително да „белее“. На фона на демографската разбивка в САЩ, според която латиноамериканците са 17,8 процента, представителите на етноса са сред най-ощетените откъм холивудско „включване“. Докладът показва, че сред персонажите с реплики в най-касовите продукции на 2016 г. 70,8 процента са били бели, 13,6 процента – афроамериканци, 5,7 процента – азиатци, 3,1 процента – латиноамериканци и под един процент индианци, коренни жители на Аляска и хавайци.

Разбивката по „невидимост“ във филмите показва, че в 25 от 100-те продукции няма нито един афроамерикански персонаж с реплики, в 54 липсват латиноамерикански персонажи, а в 44 – азиатски персонажи.

Резултат с изображение за moonlight film
Кадър от „Лунна светлина“

Ситуацията с цветнокожите жени е още по-мрачна – в 47 филма липсват афроамериканки, в 66 – азиатки, и в 72 – латиноамериканки.

Положението на жените от ГЛБТ общността също не е розово – те са изключени от 91 филма от 100-те най-касови продукции на 2016 г. Гей персонажите с реплики са се увеличили спрямо предходната година – от 19 на 36 процента. Повечето от тях – 79,1 процента, са били бели. В 76 от 100-те филма изобщо не фигурират персонажи с хомосексуална ориентация. Единственият филм, в който главният герой е гей, е „Лунна светлина“.

За втора година докладът отчита положението и на инвалидите. Въпреки че близо 18,7 процента от населението на САЩ страда от форма на инвалидност, едва 2,7 процента от персонажите с реплики в 100-те най-касови продукции на 2016 г. са били представени като такива.

ARTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

Дискриминацията в Холивуд продължава

Киното все още фаворизира мъжете и белите

 

 

През 2016 г. драмата „Лунна светлина“, проследяваща съзряването на бедно чернокожо момче с хомосексуална ориентация спечели „Оскар“ за най-добър филм. Продукцията „Скрити числа“ – разказ за действителната история на три жени от афроамерикански произход със съществен принос за ранните мисии на НАСА, зае 14-о място в класацията на най-касовите филми на годината. Въпреки това най-популярните холивудски продукции продължават да са все така „бели“ и доминирани от мъже, предаде Асошиейтед прес.

Нов доклад, изготвен от специалисти от колежа „Аненбърг“ за комуникация и журналистика към университета на Южна Калифорния, разкрива, че ситуацията около т.нар. „епидемия от невидимост“, засягаща жените, малцинствата, представителите на общността на гейовете, лесбийките, бисексуалните и транссексуалните (ГЛБТ) и инвалидите, остава непроменена, въпреки продължаващата полемика относно разнообразието в Холивуд.

Според доклада най-масово „изключени“ от холивудския пейзаж са жените, латиноамериканците и инвалидите на фона на демографското разпределение в САЩ.

Изключването е норма в Холивуд, а не изключение, смятат авторите на доклада.

От 2007 г. специалистите от университета на Южна Калифорния анализират демографския облик на всеки един персонаж с реплика или назован поименно в 100-те най-касови продукции на годината в северноамериканския бокс-офис, както и служителите зад камера – режисьори, продуценти, композитори и други.

„Всяка година се надяваме да настъпи промяна. За нещастие надеждите ни не се оправдават. Продължаваме да сме свидетели на застой“, казва ръководителката на изследователския екип Стейси Л. Смит.

Обрисуваната от авторите на доклада картина е особено неблагоприятна за жените. Те продължават да бъдат недостатъчно представени по отношение и на роли с реплики, и на главни и поддържащи роли във филмите. От 4583 персонажа с реплики в 100-те най-касови продукции на 2016 г., едва 31,4 процента са били женски – стойност, която остава сравнително непроменена от 2007 г. Докладът разкрива също, че само в 34 от въпросните продукции главните или поддържащите роли са били изпълнени жени.

По отношение на раса и етнос пейзажът продължава значително да „белее“. На фона на демографската разбивка в САЩ, според която латиноамериканците са 17,8 процента, представителите на етноса са сред най-ощетените откъм холивудско „включване“. Докладът показва, че сред персонажите с реплики в най-касовите продукции на 2016 г. 70,8 процента са били бели, 13,6 процента – афроамериканци, 5,7 процента – азиатци, 3,1 процента – латиноамериканци и под един процент индианци, коренни жители на Аляска и хавайци.

Разбивката по „невидимост“ във филмите показва, че в 25 от 100-те продукции няма нито един афроамерикански персонаж с реплики, в 54 липсват латиноамерикански персонажи, а в 44 – азиатски персонажи.

Ситуацията с цветнокожите жени е още по-мрачна – в 47 филма липсват афроамериканки, в 66 – азиатки, и в 72 – латиноамериканки.

Положението на жените от ГЛБТ общността също не е розово – те са изключени от 91 филма от 100-те най-касови продукции на 2016 г. Гей персонажите с реплики са се увеличили спрямо предходната година – от 19 на 36 процента. Повечето от тях – 79,1 процента, са били бели. В 76 от 100-те филма изобщо не фигурират персонажи с хомосексуална ориентация. Единственият филм, в който главният герой е гей, е „Лунна светлина“.

За втора година докладът отчита положението и на инвалидите. Въпреки че близо 18,7 процента от населението на САЩ страда от форма на инвалидност, едва 2,7 процента от персонажите с реплики в 100-те най-касови продукции на 2016 г. са били представени като такива.

ARTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Режисьорът Тим Бъртън сподели, че се страхува от изкуствения интелект

Режисьорът Тим Бъртън разкри по време на откриване на изложба с негови творби в Лондон, че се страхува от изкуствения интелект (ИИ), предаде Асошиейтед прес. Въображението на...

След децата цвeтята са най-красивото творение на Бог ~ Криситиан Диор

Кристиан Диор се ражда на 21 януари 1905 година в Гренвил, Франция. Родителите му били богати производители на тор и искали той да стане...

Стефка Янорова в забавна комедия за любовта, самотата и вторите шансове

"Две обиколки на парка" от Мърей Шизгал е премиерното заглавие в афиша на Театър "Българска армия" - на 24 и 25 октомври на сцена...

За всяка самота си има утре

ЗА ВСЯКА САМОТА СИ ИМА УТРЕ от Мария Лалева Понеже не обичам да мълча, усмихвам се и плаша със въпроси, не пий на екс със мойта самота. Надпивала е...

Вълшебникът на словото Джани Родари: Всички играчки на света не струват колкото един приятел

Джани Родари се ражда на 23 октомври през 1920 година в Оменя, Италия. След себе си оставя произведения, любими на малки и пораснали. Световната...