Ана Маняни, която позна любовта на снимачната площадка и в живота

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Родена е на 7 март 1908 г. Изоставена от баща си, а по-късно и от майка си, тя е отгледана от родителите на майка си в най-бедните квартали на Рим. Известно време учи в школа за декламация в академията “Санта Чечилия”. След това започва да участва във кабаретни и вариететни представления в нощни барове.

Открива я режисьорът Гофредо Алесандрини, който по-късно става неин съпруг. Прави своя дебют в киното през 1933 г.

През 1941 г. изпълнява главната роля в “Ученичката Тереза” на Виторио Де Сика. Снима се в “Рим – открит град” (1945) на Роселини. На екрана актрисата е толкова вулканична, колкото и в живота. Италианците я обожават, Маняни се превръща в символ на силната обикновена жена от народа. Женският й чар, обаче, е забелязан и в друг ракурс.

Първият й холивудски филм е по сценарий, писан специално за нея от големия й приятел Тенеси Уилямс – „Татуировка с формата на роза“ („Татуираната роза“, 1955 г.). Това е филмът, с който Ана Маняни става първата жена в историята на италианското кино, която печели „Оскар“ и „Златен глобус“ за най-добра женска роля. Роселини отваря вратите й към голямото кино и за известно време е и неин партньор в живота.

Резултат с изображение за Anna Magnani

Тя снима още “Любовта” (1948) на Роселини, “Земята трепери” (1948) на Висконти, “Най-красивата” (1951), “Златната карета” (1953) на Реноар, “Сестра Летиция” (1957), “Дивият вятър” (1958), “Ад сред града” (1959) и други. Един от най-известните ѝ филми е този на Пазолини “Мама Рома” (1962), който я прави световноизвестна звезда. Последният ѝ филм е “Рим” (1972) на Федерико Фелини. На 26 септември 1973 поема към небесната снимачна площадка.

В интервю пред Ориана Фалачи Ана Маняни споделя:

„Вярвам в любовта. Само в така наречената „голяма“ любов никога не съм вярвала. Дайте ми пример за голяма любов и ще ви повярвам. Голяма любов не съществува, това са фантазии на измамници. Има само малка любов, която трае по-дълго или по-кратко време. Затова винаги, когато съм обичала някого, не съм вземала това много сериозно. Обичала съм, била съм дяволски ревнива, но съм знаела, че някога ще свърши. А когато свърши – човек малко си поплаква, но после минава. След два-три месеца го срещаш на улицата и ти се струва невероятно, че заради него не си спала и си проливала сълзи… Аз никога не срещнах мъж, чиято личност да бъде способна да надвиши моята. Още не съм намерила някого, който да бъде способен да ме управлява. Невероятно е, но единственият мъж, за когото не плаках с дребни сълзи, беше моят съпруг Гофредо Алесандрини. Единственият, когото безусловно уважавам и на когото съм, колкото и банално да звучи, напълно предана.”

АRTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Джоузеф ХЕЛЪР: Глупаците мразят знанието

Често казваме „това е параграф 22” за объркани ситуации, в които законът не ти помага, а те въвлича в порочен кръг от беди. Мнозина...

Антонин Дворжак – класикът на чешката музика

Наред със Сметана, Антонин Дворжак е най-известният чешки композитор. Той е оставил голямо творческо наследство. Някои от произведенията му като симфонията „Из новия свят“,...

Предпочитам грешките на ентусиазма през безразличието на мъдростта…

Днес, 1 май, отбелязваме Международния ден на труда и на международната работническа солидарност. И как иначе – именно работата ни е превърнала в хора....

Обичам те, защото си признавам

*** Страшни са твоите игрички. Убиецът не е виновен още. Като във филм на Алфред Хичкок, със нож, пронизващ писък нощен се вмъкваш. Като ангел шестокрилен, лек полъх от небесното...

Едуар Мане – художникът извън шаблона (видео)

На днешния ден, 30 април, през 1883 година, Едуар Мане напуска светът на живите, за да се пренеса в незабравата. Като приятел на Бодлер е...