Джузепе Торнаторе за един любовен филм в дигиталната ера

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Един от последните филми на прочутия италиански режисьор Джузепе Торнаторе „Correspondence“ разказва историята на любовниците Олга Куриленко и Джеръми Айрънс, които комуникират главно чрез Skype и текстови съобщения. Това е третият англоезичен филм на италианския режисьор, чиято класика „Ново кино „Парадизо“ е отличена с „Оскар“. Предишните филми на английски език на Торнаторе са „Легендата за пианиста“ от 1998 г. и „Най-добрата оферта“ (2013 г.)

Романсът в дигиталната ера „Correspondence“ бележи поредното сътрудничество между Торнаторе и легендарния композитор Енио Мориконе.

В интервюто режисьорът разказва за предизвикателствата на това да правиш филми на английски език, удоволствието да работиш с Мориконе, както и за плановете на Торнаторе да заснеме документален филм за маестрото, който спечели награда „Златен глобус“ за музиката към „Омразната осморка“ на Куентин Тарантино.

Какво Ви накара да направите филм за любовта в дигиталната ера?

Това е идея, която за първи път ми дойде преди много години. Тогава обаче мисълта за любовници, които комуникират чрез технологията, изглеждаше като научна фантастика. Дигиталната еволюция превърна моята интуиция в нещо напълно реалистична. Така че осъзнах, че е време.

Това е Вашият трети англоезичен филм. Това е много различен процес, нали?

Обичам да правя филми на английски език, но винаги съм правил филмите, които искам да направя – никога не съм бил режисьор под наем. Много по-сложно е да се създаде филм на италиански и след това да бъде преведен на английски. Това е безспирен процес, който може да бъде завършен само на снимачната площадка, понякога и работейки със самите актьори, които търсят най-подходящите думи. От друга страна има истории, които те освобождават от ограниченията на езика.

Разбира се, това също така отваря и по-голям пазар за Вас.

Да, разбира се, не мога да го отрека. Ако бяхме направили „Най-добрата оферта“ на италиански, мисля, че пак щеше да е добър филм, но едва ли щеше да има същия международен успех. Така че в днешно време, ако притежаваш хубава история, е добра идея да направиш филма си на английски език.

Работите с Енио Мориконе от цели 25 години. Този път беше ли по-различно?

Всъщност да. Използвахме обичайния метод, като той започна работа още с първата чернова на сценария. Беше дълъг процес, но този път бе въпрос на намиране на решения за звученето, което бе доста необичайно за него.Така че може би бе по-трудно, но много интересно. Експериментирахме, за да намерим някои електронни звуци. Още в началото разбрахме, че електронното звучене е ключово за този филм. Така че има много от него, като то е комбинирано с по-традиционна оркестърна музика. Още в началото поисках от него не толкова пищен и по-прост саундтрак.

Разговаряли ли сте с Мориконе, след като той спечели „Златен глобус“?

Да, обадих се на Енио, за да го поздравя. Той бе много щастлив. Следях ухажването на Тарантино към Мориконе, който преди заради различни причини бе принуден да отговаря с „не“. Дори този път бе готов да му откаже заради моя филм. Мисля, че изиграх роля в това той да приеме, защото след три отказа наистина щеше да е жалко. Енио свърши прекрасна работа и се радвам много, че той получи тази награда. Идеята, че 87-годишен човек все пак прави всичко това – концерти, работата с режисьор (Торнаторе), който го тормози да прави различен вид музика и правенето на филм с американски режисьор (Тарантино), който го е ухажвал толкова дълго, това ми дава енергия. Когато имам труден момент през деня, си мисля за Енио и след това вече се чувствам по-добре.

Чух, че правите документален филм за Мориконе, озаглавен „The Glance of Music“. Можете ли да ми разкажете за него?

Да, започнах да го снимам миналата година. Правя го покрай останалите ми ангажименти. Миналата година заснех много дълго интервю с него, по време на което той разказа почти всичко относно личния си живот. Също така направих и други интервюта и сега работим върху събирането на още материали. Във филма ще има и други елементи, които ще заснемем по-нататък. Но всичко това ще отнеме време. Не мисля, че ще е готов поне още няколко години.

АRTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Втори първи път

Мисля си за първия път, когато: - Те видях - Те прегърнах - Те целунах ( три пъти )... - Те зарадвах - Ти ми писа - Ме покани на...

Робърт Де Ниро отваря хотел в София

Американският хотелски бранд "Нобу" стъпва в България. Неговите нови обекти ще бъдат позиционирани в София и Варна. Основана през 1994 г. от актьора Робърт Де...

Хървати отвориха в Дания най-големия частен музей на илюзиите в Европа

Хърватската компания „Метаморфоза“, която стои верига от музей на илюзиите в цял свят, продължава разширяването на мрежата си с нов музей в датската столица...

Том Кланси, литературната машина за пари

Том Кланси, който пет пъти е бил на върха на класацията на бестселърите на New York Times, е едно от големите имена в съвременната...

„Фантомът на операта“ – два часа и половина зашеметяващо изживяване

Шедьовърът на Андрю Лойд Уебър "Фантомът на операта" вече е в България. Зашеметяващият мюзикъл изнесе първото си представление снощи в НДК. Зала 1 едва...