Седем новели, седем актьори и талант да търсиш отговор на въпросите за мира и света
Първата премиера за новия сезон на Сити Марк Арт Център „Чехов търси талант“ / „Chekhov’s got talent“ по Нийл Саймън на 16 септември ще ни въведе в артистичния свят на добре разказани истории, които те карат да се смееш, но и много да мислиш.
„Чехов търси талант“ е спектакъл, създаден по бравурната комедия „Добрият доктор“ на големия американски комедиограф Нийл Саймън, която въплъщава в театрална форма вечните разкази на Антон Павлович Чехов. Тя е своеобразна антология, състояща се от кратки скечове и сцени, обединени от фигурата на Разказвача, в която се провижда личността на великия руски писател.
Имате ли талант като се изкихате да го направите с такъв финес, че даже да ви благодарят?
Имате ли талант да извадите зъб с непосилна лекота, така че да не ви личи че е за първи път?
Стиска ли ви да застанете пред самия Чехов и да играете негово произведение? Имате ли кураж да влизате в различни и много образи за броени минути?
Или да станете мъж за първи път?
Нито „да“, нито „не“ имат значение, а ефектно разказаните истории за парадоксалното и безумно прекрасно съществуване на белия свят. Седем новели за големите въпроси, над които можем да умуваме не с дни, а с високосни години, пак без отговор, но поднесени със средствата на комедията и изиграни толкова смешно, абсурдно и нелепо, че получаваш пълно облекчение на душата.
Историите на Чехов, ревизирани от прочутия драматург Нийл Саймън взимат на прицел „мълчаливото мнозинство“, хора разочаровани, нервни и несигурни. „Саймън е в състояние да се справи със сериозни теми като всеобщото и трайно безпокойство, докато все още кара хората да се смеят“, гласи едно от ревютата на критиците по повод пиесата „Добрият доктор“, канавата, върху която сърцатите абсолвенти от класа на доц. Мая Енчева и проф. Боньо Лунгов от НАТФИЗ бродират шеметна сценична версия под режисьорската палка на Михаил Милчев.
Преводът и сценичния вариант са на Недялко Делчев.
В актьорския състав са Александър Станковски, Вероника Барутчийска, Георги Димов, Гергана Либова, Димитър Пишев, Йоана Рачева, Светлина Станчева
„Младите актьори дойдоха при мен с молба да направим един спектакъл заедно и защото те, завършвайки Академията, се пръсват на различни места, по различни професионални театри, а искаха да направят нещо заедно, тъй като много се харесват. Така поставихме тази пиеса, всъщност не точно пиеса, а адаптация върху разкази на Чехов, която Нийл Саймън е направил изключително добронамерено, със страхотно чувство за хумор и с много вкус към добрия диалог, разкрива Михаил Милчев и посочва, че в театралната постановка са включени седем новели, а актьорите също са седем. – Исках да направим така, че да използваме тяхното лично качество, тяхното лично състояние в момента – на млади артисти, които искат да се докажат и да бъдат видени и забелязани. Паралелът е с героите на Нийл Саймън в тези седем малки новели, които също имат нужда от признание, от любов, от внимание, от човешко самочувствие. Те също искат да бъдат разбрани и приети. Тази връзка между текста и участващите актьори доведе от само себе си решението артистите да са непрекъснато на сцената, като наблюдават своите колеги и скачат от откъс в откъс поради огромното си желание да играят, да се покажат, да бъдат харесани.“
Нийл Саймън се занимава много добросъвестно с темите на Чехов: малкият човек, неговите стремежи, неговите желания, неговите страхове, що е то чест, достойнство, как малките недостатъци, лудости, обсебвания на малкия човек, смешни за страничния наблюдател, са негова същност и са нещо, което той приема на живот и смърт.
„С артистите говорехме по време на целия репетиционен процес, че ако те приемат тази своя задача „на живот и смърт“, това няма да бъде просто един смешен спектакъл, сам по себе си изключително забавен, но който на моменти те хваща за гърлото. На финала публиката е едновременно възторжена и плаче, което за мен е най-голямото постижение“, споделя режисьорът пред БНР.)
Михаил Милчев е роден на 21 януари 1965 г. в София. Завършва актьорско майсторство във ВИТИЗ „Кр.Сарафов” през 1990 г. при проф. Николай Люцканов и семестриално – право в СУ „Св.Климент Охридски”. От 1990 г. е в трупата на Театър „София”. Има участия и в постановки на НДТ „Сълза и смях” и „Свободен театър”. Роли: Татенцето в „Елизавета Бам – 1” и „Елизавета Бам – 2” от Даниел Хармс, Алцест-Филинт в „Антропомизантропос” по Молиер, Камю, Сартр, Карлен в „Училище за шутове” от Мишел де Гелдерод (номинация за А`Аскеер), Милорад в „Д-р” от Бранислав Нушич, Пери Смит в „Хладнокръвно” по Труман Капоти, Симеон в „Пир по време на демокрация” от Стефан Цанев, Моцарт в „Сбогом, Моцарт” авторски спектакъл на Б. Богданов, Бенгдсон и Призрака в „Соната на призраците” от Стриндберг, барон Тузенбах в „Три сестри” от Чехов, Заеко в „Ноев ковчег” по Й. Радичков, Персонажи в авторските спектакли на Б.Богданов „Гледалото или вечната балканска кръчма”, „Чакалото или вечната балканска гара”, „Мечталото”, Неоптолем във „Филоктет”, Грумио в „Укротяване на опърничавата”, Брат Лоренцо в “Ромео и Жулиета” от Шекспир, Мъжа в “Драскотини от дъжда” от Яна Добрева, Фред в “Уморените коне ги убиват, нали?” по Хорас Маккой, Хлопов в „Ревизор“ от Н. В. Гогол, Дилейси във „Франкенщайн“ от Ник Диър, Сид в „Палачи“ на Мартин Макдона и др.
Има участия в български и чуждестранни игрални филми, в телевизионни програми. Свири на ударни инструменти, владее фехтовка и сценичен бой.
Заглавна снимка: Михаил Иванов
ARTday.bg