Причината е, че актьорът е нарушил изискването в договора си за професионално поведение
Кевин Спейси и неговите продуценски компании трябва да платят на студиото зад сериала „Къща от карти“ 31 милиона щатски долара за понесени загуби от уволнението на актьора, обвинен в сексуални посегателства, предадоха Асошиейтед прес и Франс прес.
Това става ясно от окончателно арбитражно решение. Документът е внесен във Върховния съд на Лос Анджелис с искане за одобрение от съдия. Арбитрите смятат, че Спейси е нарушил изискването в договора си за професионално поведение, като „е предприел определено поведение спрямо няколко членове на екипа във всеки от петте сезона, в които участва и е изпълнителен продуцент на „Къща от карти“, предава БТА.
Студиото Ем Ар Си, което стои зад сериала, трябваше да уволни Спейси в средата на шестия сезон. Наложи се също да бъде пренаписан сценарият с цел отстраняване на героя му, изпълняващ главна роля в поредицата, а сериите бяха намалени на осем от планираните тринадесет, за да се спазят договорените крайни срокове. В резултат на това загубите възлизат на няколко десетки милиона щатски долара, се казва в документа.
„Безопасността на нашите служители, на снимачните площадки и работната обстановка е от първостепенно значение за Ем Ар Си“, се казва в изявление, разпространено от студиото.
Представител на Спейси не отговори на запитване, изпратено от Асошиейтед прес. Адвокатите му твърдят, че действията на актьора не са били съществен фактор за понесените загуби.
Тримата арбитри се произнесоха след продължила три години съдебна битка и осемдневни изслушвания по казуса, преминали при закрити врати. Кевин Спейси (62 г.) обжалва решението.
През 2017 г. актьорът беше обвинен в сексуални посегателства от повече от 20 мъже. Той категорично отрича, но обвиненията сериозно засегнаха кариерата му – Спейси беше отстранен от нашумели продукции, в които участваше.
Той е носител на две награди „Оскар“ – за най-добър актьор във филма „Американски прелести“ през 2000 г. и за най-добър актьор в поддържаща роля в „Обичайните заподозрени“ през 1996 г.
ARTday.bg