Турските телевизионни сериали са достигнали аудитория от 750 милиона души в повече от 150 държави, заяви заместник-министърът на културата и туризма Батухан Мумджу, цитиран от англоезичното издание „Хюриет дейли нюз“, предаде БТА.
„Със съдържание, произведено в Турция, достигаме до 750 милиона зрители в 152 държави. Всички фактори в бранша добре осъзнават многостранното значение на продажбите на телевизионни сериали, както по отношение на износа, така и като мощен инструмент на културната дипломация“, заяви Мумджу по време на фестивала за телевизия МипКом в Кан.
Турция е водеща в износа на телевизионни сериали сред неанглоезичните страни и е на трето място в света след САЩ и Великобритания.
Турските телевизионни сериали се радваха на висок успех на изложението в Кан, на което присъстваха представители от 108 държави и над 10 000 посетители.
Ръководителят на турската медийна група „Демирьорен“ Мурат Янджъ подчерта, че водещата роля на Турция в износа на телевизионни сериали на световната сцена е доказателство за успеха и напредъка на индустрията.
Ежегодно Турция произвежда по около 50 телевизионни сериала, а секторът се радва на стотици милиони зрители в световен мащаб. В зависимост от държавата цената на един епизод достига суми между 300 хиляди и 700 хиляди долара, разкри наскоро представител на бранша.
ARTDAY.BG