След скандалния клип на Диона: Искат закон за дейността на инфлуенсърите

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Закон за регулиране дейността на т. нар. „инфлуенсъри“ ефективно би намалил случаите на промотиране от страна на влиятелни личности на продукти и модели на поведение, които могат да се окажат вредни за здравето, живота и психичното развитие на подрастващите и на други уязвими групи потребители. Това мнение изразиха от онлайн платформата „Ние, потребителите“ в писмо до медиите по повод разпространяваната в социалните мрежи скандална реклама на енергиен продукт с участието на фолк певицата Диона. Тя рекламира енергийна напитка, чийто прием е подобен на приемането на кокаин. Поведението й доведе до бурна реакция в обществото, а редица институции се самосезираха.

„Този закон следва да регламентира всички аспекти на дейността на влиятелните личности, особено в социалните мрежи. На първо място – гарантиране качеството и безопасността на промотираните от тях продукти. След това – верността на отправяните послания и непрестъпването на законите. И не на последно място – предвиждането на санкции при нарушения – на инфлуенсърите, на агентите им, както и на наемащите ги рекламни компании, на които да се вменят задължения да проверяват лицата, които ангажират за инфлуенсъри при техни кампании и др.“, настояват от „Ние, потребителите“.

До приемането на такъв закон всеки отделен случай трябва да бъде разглеждан през призмата на транспонираната в Закона за защита на потребителите в България директива за нелоялните търговски практики. При доказване на такова нарушение, виновните лица ще могат да бъдат наказвани много по-сериозно – със санкции до 70 000 лв. и забрана за повторно прилагане на порочната практика.

От „Ние, потребителите“ напомнят, че във Франция има действащ Закон за инфлуенсърите, който държи сметка на всички „замесени“ при изготвянето и разпространението на реклама, за която се счита, че е извън правилата – от рекламните агенции, през инфлуенсърите и техните агенти до социалните платформи. Наказанията за неспазване на разпоредбите могат да достигнат до две години затвор и глоба от 300 000 евро.

ARTDAY.BG

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Бернар Вербер: Няма по-добро място и време от „тук и сега”

Преди десетилетие името на Бернар Вербер нашумя у нас с трилогията „Мравките”, издадена на български от ИК „Колибри”. Тогава може би беше все още...

Педро Алмодовар с почетна награда за цялостна кариера на кинофестивала в Сан Себастиан

Кинофестивалът в Сан Сабастиан, Испания, ще бъде открит в петък с дългоочакваната прожекция на новата, феминистка версия на еротичната филмова класика "Емануела", режисирана от...

„Голямата маса“ в столичния район „Оборище“ двойно по дълга – цели 120 метра

След огромния успех на първата „Голяма маса“ в столичния район “Оборище”, организаторите подготвят и второ издание, съобщават от местната администрация. Инициативата ще се състои на...

„Звезди в косите, сълзи в очите“ – спомен за Катя Паскалева

Има личности, чиито дела са обречени на вечност. Талант, харизма, доброта в сърцето – това са сигурни предпоставки да продължаваме да ги обичаме. Такава...

Извинете ме докато целувам небето ~ Джими Хендрикс

Американският рок музикант е един от най-влиятелните изпълнители в света. Сутринта на 18 септември през 1970 година 27-годишният Хендрикс е открит мъртъв в една...