Нефилтрираното кафе предпазва от диабет тип 2

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Изследването е на датски учени, опровергали ролята на кофеина

Кафето може да допринесе за понижен риск от развитие на диабет тип 2, но само ако е нефилтрирано, пише в. „Сънди експрес“, позовавайки се на резултатите от датско изследване.

При предишни проучвания е установено, че консумацията на три до четири чашки кафе дневно понижава с 25 процента риска от диабет тип 2, в сравнение с пиенето само на една.

Специалистите са смятали, че благоприятният ефект се дължи на кофеина.

Резултат с изображение за coffee

Авторите на настоящото проучване от университета на Орхус обаче опровергават това схващане, тъй като са установили, че безкофеиновото кафе има същия ефект. Датските специалисти са установили в изследване с мишки, че недостатъчно добре изученото съединение кафестол е „виновник“ за благоприятното въздействие със способността си да стимулира клетъчните функции и инсулиновата чувствителност.

Откритието може да доведе до разработването на нови медикаменти за лечение или предпазване от диабет.

Специалистите напомнят, че целулозните филтри за прецеждане улавят кафестола, поради което е препоръчително кафето да се пие нефилтрирано, за да се запази полезната съставка.

АRTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

„Одисея“ на Нолан реализира приходи от 1 милиард щатски долара

Филмът „Спайдър-мен: Нов ден“ продължи отличното си представяне в боксофиса в Северна Америка със спечелените 144,5 милиона щатски долара в САЩ и Канада през...

Звездата от филма „Вчера“ Георги Стайков празнува рожден ден

На 10 август рожден ден празнува един от най-харизматичните, талантливи и запомнящи се български актьори – Георги Стайков. Мъжът, който даде лице, глас и...

Антонио Бандерас: Момчето на испанското кино, което покори Холивуд

Хосе Антонио Домингес Бандерас се ражда на 10 август 1960 г. в Малага. Мечтата му да се занимава с футбол и да превърне този...

Приказка за завистта

Живееха двама съседи: Стоян и Иван. Стоян имаше магаре, а Иван нямаше. „Хубаво нещо е да си имаш магаре“ — мислеше си Иван, като гледаше...

Туве Янсон: Баровете са убежище по трудния път между „би трябвало“ и „трябва“

Туве Янсон е родена на 9 август 1914 г. в Хелзинки в семейство на творци – баща ѝ е скулптор, а майка ѝ е...