Специалисти от американския Институт за цвета „Пантон“ определиха главния цвят за 2025 година и това ще бъде „мока мус“ (Mocha Mousse), предадоха световните агенции. „В знак на уважение към сближаването ни с околната среда и поради своята органична същност, „Пантон 17-1230 Мока Мус“ е посветен на природния свят“, се казва в съобщение на института за медиите. Цветът „емоционално меко кафяво“ е топъл, успокояващ и напомня за кафе или шоколад.
Институтът „Пантон“ определя главния цвят на годината всеки месец декември от 2000-та насам – традицията е вече на четвърт век. Организацията създава багрила за модната и козметичната индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете. Специалистите на „Пантон“ избират водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за траен интерес. За да направят своя избор, те наблюдават ревюта от висшата мода, следят тенденциите в интериора, изследват развитието на поп културата и човешката психология.
Според специалистите на „Пантон“ цветът мока мус подхранва с внушението си за възхитителното качество на какаото, шоколада и кафето, възбуждайки желанието ни за комфорт.
Литрис Айзман, изпълнителен директор на Pantone Color Institute, казва още, че цветът предизвиква „замислено удовлетворение“, каквото и да означава това. „Изтънчен и пищен, но в същото време непретенциозна класика, „Пантон 17-1230 Мока Мус“ разширява нашите възприятия за кафявото от скромното и основно до прегръщането на амбициозното и луксозното“, посочва тя.
Лори Пресман, вицепрезидент на Pantone Color Institute, добавя: „За цвета на „Пантон“ за 2025 г. търсихме тякъв цвят, който докосва желанието ни за комфорт, здраве и наслада от простите удоволствия, които можем да подарим и споделим с другите“.
„Мока мус“ подчертава важността на това да се насладим на момента. Той е напомняне да се отдадем на простите удоволствия в живота“, отбелязва и Рубен Кастаньо, вицепрезидент на звеното за потребителско изживяване и дизайн в „Моторола“ (Motorola), компанията, която ще предложи смартфони в цвета на идващата година.
Първият цвят на годината през 1999-та е бил небесното Sky Blue, докато по-новите фаворити включват Viva Magenta – „нетрадиционен нюанс за нетрадиционно време“, червено с уклон към на бордо (2023) и прасковеното Peach Fuzz – „лек, плодов тон, който внушава мир и спокойствие“ (2024).
ARTDAY.BG