Модна къща „Гучи“, която е част от френската луксозна група „керинг“, обяви, че „прекратява сътрудничеството“ със своя творчески директор, италианеца Сабато де Сарно, който встъпи в длъжност в началото на 2023 г., предаде АФП.
„Колекцията есен-зима 2025 г. на 25 февруари в Милано ще бъде представена от творческото студио на Гучи. Новото художествено ръководство ще бъде обявено своевременно“, се казва в изявлението на „Гучи“, водещата марка на групата „Керинг“, която се стреми да се обнови.
Сабато де Сарно, който е работил за марки като „Валентино“, „Прада“, „Долче и Габана“, пое поста на творчески директор на „Гучи“, когато дизайнерът Алесандро Микеле се оттегли в края на 2022 г. в модната къща. Микеле вдъхна нов живот на марката със смели колекции, често много флорални и цветни, но без да увеличи достатъчно продажбите в условията на конкуренция.
В прессъобщение, публикувано в четвъртък, главният изпълнителен директор на „Гучи“ Стефано Кантино се изказва ласкаво за „ангажимента на Сабато де Сарно в служба“ на италианската марка, като е „отдал почит на майсторството и наследството на „Гучи“.
На италианската марка се падат почти 50 процента от продажбите на компанията майка „Керинг“. Тя е била много засегната „от пазарните условия, особено в Азиатско-Тихоокеанския регион“, съобщи групата при представянето на резултатите си за третото тримесечие през октомври.
За този период продажбите на „Гучи“ са спаднали с 26% до 1,64 млрд. евро, докато „Керинг“, групата за луксозни стоки, ръководена от Франсоа-Анри Пино, е отчела спад на продажбите с 15% до 3,79 млрд. евро.
ARTDAY.BG