„Инициатива Алпи“ се бори с вредния за околната среда транспорт
Швейцарската компания, която изнася бутилиран алпийски въздух в Азия, е сред номинираните за наградата за „особено абсурден превоз“ от „Инициатива Алпи“ – група, която се бори с вреден за околната среда транспорт, съобщи ДПА.
Макар и компанията „Суис еър делукс“ да твърди, че бутилираният алпийски въздух е полезен за белите дробове, сърцето и потентността, природозащитната организация изтъкна, че транспортирането му в опаковки до държави като Тайланд произвежда много повече въглероден двуокис в сравнение с дишането на местния въздух.
Вторият номиниран за антинаградата е норвежката вода „Вос“, която се транспортира на повече от 1500 км до супермаркетите „Мигрос“ в Швейцария. На трето място е шунка, произвеждана от холандски прасета, като месото се обработва в Италия, пакетира се в Австрия и се продава от магазините „Алди“ в Швейцария.
„Трябва много да се внимава, за да се избягват продукти, които с нищо не подобряват живота“, каза Джон Пулт, ръководител на „Инициатива Алпи“.
Порицаните компании защитиха продуктите си. Представител на „Суис еър делукс“ каза, че използват свободния обем на кораби, които се връщат в Азия, след като са докарали стоки в Европа.
От „Мигрос“ отбелязаха, че повече от 60 процента от продаваната от тях вода е от швейцарски извори. „Алди“ заяви, че се старае да оптимизира логистичната си верига.
ARTday.bg