Класическите произведения никога не са били толкова дигитални
Как биха изглеждали дигиталните творби на гигантите на модернизма от 20-те години на ХХ век или на художници от по-ранни епохи? Къде е пресечната точка между дигиталния и класическия начин на рисуване? Въпроси, на които Николай Тонков търси отговор и в новата си изложба.
Развитието на новите технологии дава необятни възможности за експерименти в дигиталния хъб. С излизането на първия iPad, Тонков вижда потенциал за нещо ново. Ниската резолюция и липсата на дигитална четка не го спират. Създава първите си творби рисувайки с пръст върху екрана. Няколко години по-късно технологиите са стигнали желаното високо ниво за работа.
Цветни полета, мощни живописни щрихи, квадратни формати – изложбата представя незабравими изображения. Всички дигитални: висококачествени принтове в лимитиран тираж 10/10. Всичко се върти около цвета, светлината и композицията.
Мощният емоционален заряд на творбите му идва именно от изчистените форми, ярките цветове и взетите от ежедневието мотиви. Разтърсващият ефект може би се дължи и на тяхната простота. Изображения, които докосват всеки. Тази способност, съчетана с дарбата му да превръща емоциите в мазки на четката, създава силно експресивна атмосфера.
Работейки с iPad, той преосмисля класическите техники на рисуване по дигитален начин. Успява да размие разделителната линия между дигиталното и класическото изкуство в творбите си, както формално, така и по отношение на съдържанието. В резултат картините му създават настроение, пораждат оптимизъм и радост от съчетаването на багрите, на които в друг контекст може би не бихме обърнали внимание. Едно блестящо цветно откритие.
Изложбата във Виена е от 3 до 25 май в залите на БКИ ”Дом Витгенщайн”. На откриването присъстваха ярки представители на културния елит, сред които Миа Сантова, Добромир Банев, Камен Балкански, Ирина Канушева, Екатерина Бончева и много други. Събитието бе озвучено с прекрасно изпълнение на роял от Руперт Хубер, който изпълни съвместно произведение от проекта Tosca с Рихард Дорфмайстер.
Предстои гостуване в Рим, в рамките на фестивала на българското кино, а в края на есента ще бъде показана и в София.
#tonkoff #nikolaytonkoff #vienna #wien #HausWittgenstein #FarbfelderAusstellung #ColorfieldsExhibition
Николай Тонков е графичен дизайнер, роден в София през 1969 година. Завършил е художествена гимназия в София, а през 1991 г. продължава образованието си по визуални комуникации в Берлин. Създава студио formschlag през 1997 година и от тогава до днес се занимава изключително с графичен дизайн и изграждане на корпоративна идентичност.
Поради местожителството му, formschlag е представено както в Берлин, така и в София. Никога не е губил връзката с България и съумява вече 30 години да жонглира и в двата града и да обслужва както български, така и германски клиенти. Студиото работи с перфектно сработени екипи от различни самостоятелни, креативни дизайнери и артисти, както от България, така и от Германия.
От създаването си до днес в портфолиото на formschlag присъстват концепции и изработка за няколко телевизии на българския медиен пазар БНТ, NOVA, NOVA+, TV7, RE:TV, VIVACOM и EUROFOOTBALL, както и множество други успешни графични проекти и кампании за Berlinale, „Златна роза“ и „Златен ритон“, Sofia Summer Fest, БГ Радио, Епископската базилика на Филипопол/фондация Америка за България, Daimler Crysler, берлинската болница Charité, Capital Fonds, L’Oreal, Jesske Modehaus. Последният самостоятелен проект, който вдигна шум около него беше изработката на лого на България и кампания за популяризиране на страната ни във фейсбук – Like.Bulgaria.
Повече може да видите на www.formschlag.de
На Заглавната снимка: Николай Тонков в МАК музей, Виена
ARTDAY.BG