Стилът на „К3“ е смесица между Изтока и Запада
През 1999 г. японецът Кензо Такада напусна света на модата. Сега 80-годишният Кензо дебютира в интериорния дизайн, като съживява своите графични и флорални принтове, предаде Франс прес.
„Преди 20 години не исках повече да работя, а да пътувам„, довери той в голямото си слънчево ателие в центъра на Париж обграден от двама млади колеги, които са работили заедно с него през последните 3 години за новия бранд „К3“, в чието название цифрата е изписана на японски език с три хоризонтални черти.
През 1993 г. дизайнерът продаде на конгломерата „LVMH Moet Hennessy“ бранда си за облекло, а 6 години по-късно се оттегли от света на модата, но продължи да работи съвместно с други творци. Той обаче призна, че искал да работи за себе си. Кензо се насочил към интериорния дизайн, който позволява да се работи по-малко интензивно, отколкото в света на модата с неговите 4 седмици на модата годишно.
„В сферата на облеклото си ангажиран непрестанно с колекции, а за това са нужни по-голяма организираност, ателиета. Вече не мога да работя по този начин„, поясни той.
Стилът на „К3“ е смесица между Изтока и Запада. Чудесен пример за това е кресло в стил Луи XV, тапицирано с тъкан с японски мотиви. Мебели, килими, тапети, керамика, спално бельо и кърпи за баня, проектирани от Кензо за „К3“ ще бъдат представени утре в Париж, предава БТА. Той планира да открие шоурум в Милано през април и в Ню Йорк през лятото, а след това евентуално и в Лондон.
Снимки: Getty Images
ARTday.bg