В щастливия брак мъжът разбира всяка дума, която не е казала жената ~ Алфред ХИЧКОК

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Накратко за и от майстора на съспенса, роден преди 121 години

Сър Алфред Джоузеф Хичкок е роден на 13 август 1899 г. в Лейтънстоун, Лондон. Баща му е продавач на птици. Алфред следва в колежа St. Ignatus, а след това в Университета в Лондон, където учи за инженер. През 1920 г. започва да работи във филмовата индустрия. За няколко години се издига до сценарист и асистент режисьор.

През 1926 г. Хичкок се жени за Алма Ревил, с която са заедно до смъртта на режисьора. Имат едно дете.

Дебютният режисьорски филм на Хичкок е „The Pleasure Garden“ (1925). Две години по-късно е премиерата на „The Lodger: A Story of the London Fog“, който разказва за семейство, което по погрешка решава, че съседът им е Джак Изкормвача. След този филм Хичкок избира жанра трилър за основен в своята кариера.

През 1929 г. излиза „Blackmail“, който се превръща в първия супер успешен британски звуков филм. През 30-те години Алфред Хичкок режисира някои от своите класически „съспенс“ филми като „Мъжът, който знаеше твърде много“ (1934), „The Thirty-nine Steps“ (1935), „Саботаж“ (1936) и „The Lady Vanishes“ (1938). През 1939 г. Хичкок напуска Англия и заминава за Холивуд. Още първият му филм в САЩ – „Ребека“ (1940), получава номинация за „Оскар“ за най-добър филм.

В следващите три десетилетия Хичкок прави по филм на година в системата на Холивуд. Сред по-важните филми от този период са „Suspicion“ (1941), „Shadow of a Doubt“ (1943), „Lifeboat“ (1944), „Spellbound“ (1945) и „Въжето“ (1946), който е заснет в по-малко от десет кадъра. През 1948 г. Хичкок става продуцент на филмите си и през 50-те години снима серия високобюджетни заглавия с най-известните американски актьори от този период. Сред филмите са „Strangers on a Train“ (1951), „Dial M for Murder“ (1954), „Rear Window“ (1954), „To Catch a Thief“ (1954), „Мъжът, който знаеше твърде много“ (1955), римейк на този от 1934 г., „Vertigo“ (1958) и „Север-северозапад“ (1959).

Резултат с изображение за alfred hitchcock art
„Птиците“

През 60-те години Алфред Хичкок създава трилърите „Психо“ (1960), „Птиците“ (1963) и „Марни“ (1964).

Като цяло филмите на британския режисьор се фокусират или върху убийство, или върху шпионаж. Сюжетът се изгражда чрез заблуда на зрителите и така типичния „съспенс“. Три основни теми използва Хичкок. Най-често употребяваната е за невинен мъж, погрешно обвинен в престъпление, който трябва сам да достигне до истинския извършител, за да изчисти името си. Втората тематична линия е за виновната жена, която омайва мъжа и накрая или го унищожава, или е спасена от него. Третият често срещан сюжет е за убиец, чиято идентичност се разкрива с развитието на филма.

Освен че става майстор на съспенса, Хичкок използва в своите филми иновативни снимачни точки и движения на камерата, експериментира в монтажа и музиката.

Алфред Хичкок умира на 29 април 1980 г. в Калифорния.

Ето някои от откровенията на „страшния“ режисьор:

„Аз мога да екранизирам и “Пепеляшка”, само че зрителите ще търсят трупа в каляската.“

„Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

„Жената трябва да бъде като добър филм на ужасите – колкото повече места остават за въображението, толкова по-добре.“

„Щастлив брак – това е брак, в който мъжа разбира всяка дума, която не е казала жената.“

„За мен „Психо“ беше голяма комедия. Трябваше да бъде.“

„Дължината на един филм трябва да е директно свързана с издръжливостта на пикочния мехур.“

„Всички любовни сцени, които започват на снимачната площадка, завършват в гардеробната.“

„Филмът трябва да започва със земетресение, а след това напрежението трябва да нараства.“

„Дори провалите ми носят пари и се превръщат в класики година след създаването им.“

„Дисни е най-добър в избора на актьорите. Ако някой не му харесва, просто го изтрива.“

„Гледката на убийства по телевизията помага да се справяме с враждебността си. Ако някой не изпитва никаква враждебност – нека гледа реклами.“

„Има няколко разлики между един футболен мач и някоя революция. На първо място футболният мач обикновено трае по-дълго и участниците носят униформи. Освен това, контузиите там са по-чести.“

„Да те ударят не е толкова ужасно, ужасно е самото очакване.“

„Индивидуален стил – това е плагиат по отношение на самия себе си.“

Биографична справка – div.bg; Снимка: DeviantArt

ARTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Вече не ми се върви по земята…

АКО ИМА ВТОРИ ЖИВОТ От Димитър Пантелеев (26 ноември 1901 г. – 16 април 1993 г.) Трудни - годините, времето - сложно и мълчалив - необхватния свод. Много...

Българската национална филмотека се включва към инициативата „Сезон на класическия филм“

Българската национална филмотека се присъединява за четвърта поредна година към "Сезон на класическия филм" – инициатива на Асоциацията на европейските синематеки (A Season of Classic...

Иновативна коледна елха грейва в Кюстендил

Тази година в центъра на Кюстендил ще грейне елха, която не е нито отрязано дърво, нито изкуствена елха. В събота вечерта ще грейнат лампичките...

Йожен Йонеско: Ние се страхуваме от чистото добро и от чистото зло

Автор е на прочути пиеси, играни по цял свят, в това число и България: „Плешивата певица“ (първата му театрална творба, написана през 1948 г.),...

БАН с положително становище летището в София да носи името на Апостола

Министерството на транспорта и съобщенията подкрепя реализирането на предложения от Българската академия на науките (БАН) проект за именуване на летище София на най-светлата историческа...