„Виновни“ като начин да избереш между стойностното и комерсиалното

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Мариана Попова и Веселин Плачков с премиерен спектакъл за софийската публика

Един инцидент на пътя хвърля двама души на място между живота и смъртта. Там те трябва да направят анализ на самите себе си и в зависимост от истините, които ще открият, ще се реши съдбата им.

Спектакълът, чиято премиера за софийската публика беше снощи, е по текст на Веселин Плачков и под режисурата на актьора Христо Мутафчиев. В едно малко пространство постановката събира огромна мечта за изкуство.

Двамата творци се превъплъщават в различни образи, за да поставят въпросите на съвремието: за трудните избори в артистичните среди, за вземането на решения, които може би налага съвремието ни, за масовия вкус и културата на масите, за това трудно ли е да останеш верен на себе си и да следваш собствените си морални правила, или е по-добре да се пуснеш по течението на комерсиалното и шумно аплодираното.

Героите се оказват в едно измерение между живота и смъртта, където трябва да дадат отчет за начина си на живот, вярванията си и изборите си. Те имат шанс да се върнат обратно в живота, ако се разкаят за досегашните си стремежи да правят стойностно изкуство и се превърнат в творци, които се продават добре. За радост на почитателите на Мариана Попова, тя изпълнява един от своите хитове, както и популярно парче от златните стандарти на джаза. Превъплъщава се и във фолк дива със съответната визия, която продуцентът й изисква от нея, за да стане бързо популярна на пазара на “изкуството”.

Налага се “новата звезда” да запее и други песни – с подходящи “горещи” ритми и текстове, както и да ги представя, гарнирани с съответните разпознаваеми танци.

Мариана Попова и Веселин Плачков заедно и в спектакъл - Култура - БНР Новини

Героят на Веселин Плачков – професионалист-идеалист и почитател на Шекспир, като еталон за всеки актьор, също е необходимо да изживее огромна трансформация, която превръща класически диалог от великата трагедия “Ромео и Жулиета” в гротеска – с героите на нашето време, с техния речник, техните ценности и прояви.

Финалната сцена на “Виновни” е романтична и красива – танц на Мариана Попова и Веселин Плачков под дъжд от бели пухчета и пред видеостена със снимки на трите им дъщери. Децата са финалният акцент – те напомнят, че отговорността за това в какъв свят живеят и какви ценности възприемат за свои е на възрастните.

Залата в Театър „Сълза и смях“ беше препълнена, а сред най-аплодиращите се откроиха Катерина Евро, Диана Любенова, Добромир Банев, Йордан Караджов и много други представители на културната българска общност.

ARTday.bg

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Втори първи път

Мисля си за първия път, когато: - Те видях - Те прегърнах - Те целунах ( три пъти )... - Те зарадвах - Ти ми писа - Ме покани на...

Робърт Де Ниро отваря хотел в София

Американският хотелски бранд "Нобу" стъпва в България. Неговите нови обекти ще бъдат позиционирани в София и Варна. Основана през 1994 г. от актьора Робърт Де...

Хървати отвориха в Дания най-големия частен музей на илюзиите в Европа

Хърватската компания „Метаморфоза“, която стои верига от музей на илюзиите в цял свят, продължава разширяването на мрежата си с нов музей в датската столица...

Том Кланси, литературната машина за пари

Том Кланси, който пет пъти е бил на върха на класацията на бестселърите на New York Times, е едно от големите имена в съвременната...

„Фантомът на операта“ – два часа и половина зашеметяващо изживяване

Шедьовърът на Андрю Лойд Уебър "Фантомът на операта" вече е в България. Зашеметяващият мюзикъл изнесе първото си представление снощи в НДК. Зала 1 едва...