Фурор на балетната постановка в Софийската опера
Богатата душевност на героинята на Толстой се сблъска с имитацията на външно благоприличие на руското общество в балетната постановка на сцената на Софийската опера
Една от най-романтичните и драматични истории, претворена в най-популярния световен роман „Ана Каренина“ на Лев Толстой, получи поредния прочит с магията на балета на сцената на Софийската опера.
Любовната история на петербургската аристократка Ана Каренина, предпочела страстта пред семейните ценности, се сблъсква с морала на феодалното руско общество от края на ХІХ в. и е осъдена от светските социални норми.
Лео Муич, хореограф и режисьор, превърна първата балетна премиера за 2023 година в най-търсеният и коментиран спектакъл в културния афиш на столицата.
Хърватинът постига в постановката си прекрасен синхрон между музиката и сюжета на романа, съчетал драматичната линия в романа на Лев Толстой с едни от най-красивите произведения на Пьотър Илич Чайковски. Музикалната партитура на балетния спектакъл включва части от симфонии №5 и №6 и Концерт за цигулка и оркестър.
Спектакълът с участието на солистите на балата на Софийската опера примабалерината Марта Петкова и Никола Хаджитанев, чиято премиера беше в петък вечерта, предизвика истински фурор и билетите бяха разпродадени и за останалите пет представления.
„С голямо вълнение представяме този спектакъл. Вече го определям като перла в нашия репертоар“, коментира Марта Петкова, ръководител на балетната трупа на Софийската опера, творческото решение на Лео Муич да използва различни танцови техники, за да представи „Ана Каренина“.
В спектакъла звучат цигулката на Стоимен Пеев от „София квартет“, гласовете на Александрина Стоянова-Андреева и Виолета Радомирска, както и музиката на оркестър на Софийската опера и балет под диригентството на Андрей Галанов.
Сценографът на балета, хърватинът Цвийета Шуин, намира решение в отварянето на високите врати като път към времето и пространството.
ARTDAY.BG