Не крайното, а безкрайното е реално ~ Георг ХЕГЕЛ

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Георг Вилхелм Фридрих Хегел се ражда на 27 август през 1770 година. Той е един от големите мислители на немската идеалистическа философия. Нарежда се сред създателите на немския идеализъм и e негов основен представител. Заедно с Имануел Кант е измежду най-влиятелните философи на Просвещението, оказал огромно влияние върху философията от втората половина на 19 и 20 в.

Свързано изображение

Представяме ви дефиниции на Хегел за живота и за онова, което сме ние:

АБСОЛЮТНО

„Висшето определение на абсолютното се състои в това, че то не само изобщо е дух, а че е абсолютно откриващ себе си, самоосъзнаващ се, безкрайно творчески дух.“

АЗ

“Азът” е нещо напълно просто, всеобщо.

Всеобщността на “аза” се обуславя от това, че той може да се абстрахира от всичко, дори от своя живот.

БЕЗКРАЙНО

„Не крайното, а безкрайното е реално.“

БИТИЕ

„Битие, чисто битие – без всяко по-нататъшно определение. В своята неопределена непосредственост то е еднакво само със самото себе си, а също не е нееднакво спрямо друго, няма различие нито вътре в самото себе си, нито навън.

Битието е чистата неопределеност и празнота.

Битието, неопределеното непосредствено, е в действителност нищо и нито повече, нито по-малко от нищо.“

ВРЕМЕ

„В действителност времето е чисто количествено.“

ДЕЙСТВИТЕЛНО

„Действителното не е нещо пространствено. Действителността  е единство на същност и съществуване.“

ДИАЛЕКТИКА

„Чисто движение на мисленето в понятия.“

ДУХ

„На духа трябва да се гледа като на подобие на бога, като на божественото в човека. Духът не е нещо, пребиваващо в покой, а по-скоро обратното, той е нещо абсолютно неспокойно, чиста дейност, отрицание, или идеалност на всички устойчиви определения на разсъдъка. Той не е нещо абстрактно просто, а нещо, което в своята простота различава себе си от самото себе си. Той не е нещо готово още преди появата си, не нещо, което зад масата от явления крие себе си, а нещо, което наистина е действително само благодарение на определени форми на своето необходимо саморазкриване и не е някаква (както смяташе старата психология) душа-вещ, стояща само във външно отношение към тялото, а нещо, което е вътрешно свързано с тялото благодарение на единството на понятието.“

ДУША

„Душата е проста непосредствена тоталност. Душата е проста духовна субстанция, или непосредственост на духа. Душата е крайна, доколкото е определена непосредствено, чрез природата. Душата е пасивна.“

ЖИВОТ

„Животът трябва да бъде разбран като самоцел, като цел, която притежава в самата себе си своето средство, като тоталност, в която всяко звено, различно от другото, е едновременно и цел, и средство.“

ЗНАНИЕ

„Знание, което не знае как се получава, не може да направи нито крачка напред.“

ИСТИНА

„Истината не е отсечена монета, която може да се даде готова и да се сложи в джоба. Истината е движението на себе се в самата себе си. Истинното е движение, процес.“

НИЩО

„Нищо, чисто нищо; то е проста еднаквост със самото себе си, пълна празнота, пълно отсъствие на определения и на съдържание; неразличеност в самото него. По такъв начин нищото е същото определение или по-скоро отсъствие на определения с това е изобщо същото, каквото е чистото битие.“

ПОЗНАНИЕ

„От това, че нещо е изобщо известно, още не следва, че то е познато.“

РАЗУМ

„Разумът е единство на субективното и обективното. Разумът е отрицателен и дзиалектичен, защото разлага в нищо определенията на разсъдъка; той е положителен, защото поражда общото и схваща в него особеното.“

СВОБОДА

„Истинската свобода се състои в тъждеството ми с другите, аз съм само тогава истински свободен, ако и другият също е свободен и е признат от мен като свободен.“

ФИЛОСОФИЯ

„Философията е обективна наука за истината, наука за нейната необходимост. Тя е познание чрез понятия, а не изказване на мнения и измисляне на мнения. Философията е налице само тогава, когато мисълта като такава се прави основа, абсолют, корен на всичко останало.“

ЧОВЕК

„В Библията Христос казва: “Нима вие не сте по-добри от врабчетата?“ Ние сме по-добри от врабчетата като мислещи същества; – но като сетивни същества ние сме толкова добри или толкова лоши, колкото и врабчетата.“

ARTday.bg

 

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Цветница е!

Днес православните християни отбелязват деня, в който Спасителят е посрещнат в Йерусалим с маслинови клонки и цветя. Празникът винаги е в неделята след Лазаровден, една...

Ралф Уолдо Емерсън: Завистта е невежество, подражанието е самоубийство

Емерсън е основоположник на движението трансцедентализъм, чиято идея е, че светът е нещо много повече от това, което човек вижда и възприема. Един от...

Коя е Елиза от музикалното произведение на Бетовен?

Лудвиг ван Бетовен е немски класически композитор, представител на Виенската школа, важна фигура в преходния период между класицизма и романтизма. Смятан за един от...

Лазаровден – един от най-хубавите народни обичаи

Лазаровден е един от най-хубавите народни обичаи. На този ден църквата чества възкръсването на Лазар. Според Библията действията на Исус около гроба на мъртвия...

Хоризонтът в стихотворение на Станка Пенчева

ХОРИЗОНТ От Станка Пенчева Отиват си от нас децата ни, отиват към пясъка на своите миражи, към лабиринтите на свойте минотаври, към своите помийни ями, триумфални арки, тресавища, каменоломни, звездопади... Отиват си от нас....