В творческата си биография Фелини има 25 филма, 12 номинации за „Оскар“, а няколко негови филма печелят заветната статуетка за чуждоезичен филм. Именно за оскарите Фелини казва: „В митологията на киното „Оскар“-ът е най-голямата награда.“ Безспорно обаче, големият му пробив е сатиричната комедия „Сладък живот“ (La Dolce Vita), макар и за нея да се сдобива единствено с отличието за костюми от Академията. За сметка на това обаче, печели с лентата „Златната палма“ в Кан и разбунва духовете до небесата.
Фелини споделя:
Животът е комбинация от магия и паста.
Каквото и да става, винаги запазвайте детската си невинност. Това е най-важното нещо.
Съдбата е изписана на лицето.
По-лесно се живее с гений, отколкото с идиот.
Младите хора не знаят какво искат, но са напълно решени да го постигнат.
Няма начало, няма край. Има само безкрайно желание за живот.
Нашите мечти са нашият действителен живот. Моите фантазии и идеи не са моята реалност, а екипът, от който са направени филмите ми.
Единствените граници на човешкото същество са границите на неговото въображение.
Трябва да живеете сферично – в много посоки. Да приемате себе си, такъв какъвто сте, без забрани, да бъдете отворен. Човек съществува единствено в това, което прави.
Моята работа е единствената ми връзка с всичко.
Цензурата е реклама, платена от правителството. Единственото място, където можеш да си диктатор и да продължават да те обичат, е на снимачната площадка.
Аз съм само разказвач на истории, а киното е моята медия.
Бих желал към края на живота, в онзи период на кома преди края, на сън, да ми се разкрият тайните на вселената. И после да се събудя достатъчно здрав, за да направя филм за това.
В митологията на киното „Оскар“ е най-голямата награда. Аз нямам нужда от митове. Моите мечти и митове са моят истински живот, а фантазиите са нещата, от които са направени моите филми.
Пленяват ме хора, които могат да живеят без страх от последствията, да бъдат страстни без предпазливост, хора, които безумно мразят и обичат.
Киното е стара блудница, като цирка и вариетето, която знае как да ви предложи различни удоволствия.
Невъзможно е да импровизираш. Правенето на филм е математичска операция. То е като изстрелването на снаряд към луната. Прекалено е дефинирано и механизирано, за да бъде наречено импровизация. Изкуството е научна операция, така че в моя случай импровизрирането е в това да имаш ухо и око за нещата, които се случват през времето, докато създаваш изображението.
Щастието е просто временно състояние, което преминава в нещастие. За наше щастие, то също работи за нас – по друг начин. И всичко е част от карнавала, нали?
ARTday.bg