Документалният филм „Момичето във фонтана“ смесва архивни и съвременни кадри на двете актриси
Моника Белучи си „партнира“ с Анита Екберг – звездата от „Сладък живот“ на Фелини в „Момичетото във фонтана“ – документален филм, с който италианската актриса гостува на фестивала „Люмиер“ във френския град Лион. Филмът смесва архивни кадри на покойната шведка с историята на нейна съвременна колежка – Белучи.
Анита Екберг (1931-2015) остава безсмъртна в световното кино благодарение на сцената, в която нагазва във фонтана „Треви“ в Рим, последвана от Марчело Мастрояни. Белучи оприличава пристигането й в Италия през 50-те години на „торнадо“ – „тази руса, секси, свободна жена, която кара кабриолет и има собствена къща, в страна, където мястото на жената е все още в кухнята… Това е сериозен културен контраст, който е дори плащеш за някои.“
Първоначално Моника се колебае защо режисорът Антонджулио Паници е избран средиземноморски тип красавица като нея, за да влезе в ролята на русокосата и синеока Екберг. Тя дори изрусява косите си, за да влезе в образа.Но в течение на снимките приликите между двете се открояват.
Също като Екберг, Белучи напуска родината си (тя живее в Париж), за да се пребори с това хората да виждат само красотата й. „Разбира се, красотата отваря врати, би било лъжа да кажа обратното. Но красотата трае пет минути, ако зад нея няма нищо. И трябва да знаете, че от 40 години нататък ще ви предлагат само роли на вещици!“, развесели публиката в Лион тя. „Но не трябва да плачеш, а да приемеш възможностите, които дават тези роли.“
Моника, която започва кариерата си като модел, разказва и за скандалния „Необратимо“ на Гаспар Ное, в който се снима през 2001 г. Нямах проблем да използвам тялото си като „работен инструмент“, коментира красавицата. „Също както музикантът има инструмент, така и актьорът, също и танцьорът, използва тялото си като инструмент“, казва звездата от „Малена“, „Матрицата“ и „Страстите Христови“.
През 2021 г. италианската актриса участва заедно с Лиъм Нийсън във филма „Спомени“, част от който бе заснета край Созопол.
Заглавна снимка: WomenOnly
ARTDAY.BG