Добрата новина: Два филма с българско участие са селектирани за 77-ия фестивал в Кан

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Двойно българско участие ще има на 77-ия фестивал в Кан. Това стана ясно от селекцията, обявена преди минути на пресконференция в Париж от директора на престижното филмово събитие Тиери Фремо. Селекционерите е трябвало да пресеят най-добрите измежду над 2000 претенденти за участие на феста.

„Стажантът“, в който Мария Бакалова играе Ивана Тръмп, попада в основния конкурс за „Златна палма“. Филмът на Али Абаси разказва за младия Доналд Тръмп, а в ролята на бившия (и може би бъдещ) американски президент влиза румънско-американският актьор Себастиан Стан. В „Стажантът“ (The Apprentice) по сценарий на Гейбриъл Шърман участва и Джереми Стронг.

А режисьорът и сценарист Константин Божанов („Аве“, „И после светлина“) е във второто по важност състезание „Особен поглед“ със своя трети филм „Безсрамните“, копродукция между на Франция, Швейцария и България.

Последната българска изява в Кан беше през 2021 г. Тогава „Жените наистина плачат“ (реж. Мина Милева и Весела Казакова), в който играеше номинираната през същата година за „Оскар“ Мария Бакалова, се състезаваше в конкурса „Особен поглед“. Програмата търси предимно млади и неизвестни режисьори, като поставя акцент върху произведения, оригинални в своите изразни средства и обновяващи киноезика.

„Безсрамните“ (The Shameless) е с участието на индийски актриси и е сниман в Непал и Индия. Филмът, който разказва за забранена любов между две момичета в строго патриархалната страна, е реализиран с подкрепата на Националния филмов център. Дебютът на Божанов „Аве“ бе показан в паралелната програма „Седмица на критиката“ – която няма същата тежест като официалната селекция, в Кан през 2011 г. Понастоящем българският режисьор живее основно в Берлин, а преди това – и в Ню Йорк.

Най-големият и престижен европейски филмов фестивал ще се състои за 77-и път от 14 до 25 май. В надпреварата за „Златна палма“ ще се включват новите филми на Дейвид Кроненберг, Пол Шрейдър, Жак Одиар, Шон Бейкър, Андреа Арнолд, Кристоф Оноре и Кирил Серебреников. В конкурса са още Kind of Kindness на Йоргос Лантимос, завършен месеци след премиерата на предишния му „Клети създания“, Parthenope на Паоло Сорентино и „Мегалополис“ на Франсис Форд Копола, за който „Сега“ вече писа.

Председател на журито ще бъде Грета Гъруиг („Барби“, „Малки жени“). Джордж Лукас ще получи почетна „Златна палма“ във вечерта на закриването на фестивала, когато ще бъдат връчени и наградите в конкурса.

Извън конкурса ще бъдат прожектирани „Фюриоза“ на Джордж Милър,  уестърн епосът на Кевин Костнър „Хоризонт: Американска сага“ и „Второ действие“ на Куентин Дюпьо с участието на Леа Сейду и Венсан Линдон, който ще открие фестивала на 14 май. В „Специални прожекции“ са включени „Красотата на Газа“ – документален филм на трансджендър хора в разкъсваната от война зона, „Синът“ на Даниел Отьой и „Инвазията“ на украинския режисьор Сергей Лозница.

Снимка: Кадър от „Безсрамните“ на режисьора и сценарист Константин Божанов

ARTDAY.BG

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Моя любов

МОЯ ЛЮБОВ Заради очите ти си струва да отмина всяка лоша дума с мълчание, моя любов. Заради косите ти си струва са заспивам сам и да сънувам узряла ръж, моя...

Оригиналът на Панагюрското златно съкровище се завръща за месец в Панагюрище

От 9 август до 10 септември всички жители и гости на град Панагюрище отново ще могат давидят оригинала на Панагюрското златно съкровище, съобщиха от...

Бърнард Шоу: Опасно е да си искрен, освен ако не си и глупав

Джордж Бърнард Шоу е британски драматург, писател, пътешественик, есеист и театрален критик, носител на Нобелова награда за литература (1925). Ирландец по своя произход, той...

Единственото място, където оптимизмът процъфтява, е лудницата!

Най-удивителното е какви умни мисли изказват хората, когато говорят за глупостта на другите. Че това е така, се убеждаваме от Боб Фенстър и неговата...

Краят на невинността

"Cветът се променяше, невинността си бе отишла, добродетелите също. Върху ръждясващия свят бе плъзнала тревога: какво ли не бе изгубено - и добрите обноски,...