Художник с призив към културния министър да спре българския проект във Венеция

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Валентин Кардамски моли Атанасов само да види „изкуството“ на Михаил Михайлов

Художникът Валентин Иванов – Кардамски отправи апел до културния министър Атанас Атанасов да ревизира българското участие и избрания проект за представяне на страната ни на Венецианското биенале тази година, съобщава Lupa.bg

За първенец в класацията е избран проектът „Ето къде си“ с куратор Ирина Баткова (сестра на прочутия адвокат и бивш собственик на „Левски“ Тодор Батков) и автор Михаил Михайлов, с изключително спорни послания и културна стойност.

Ето какво пише Кардамски до Атанасов:

Уважаеми г-н министър, преди дни стана ясно, че България ще бъде представена с проекта “Ето къде си” на 59-ото издание на Венецианското биенале за изкуство през тази година. Моят апел към Вас е само да разгледате (видите) проекта. Нищо друго. Всички последващи Ваши решения ще са плод на личните Ви впечатления.

Позволявам си да Ви припомня, че на 58-то издание на Венецианското биенале страната ни беше представена с инсталация от кухненска посуда. Подобен похват беше използван за секунди и във видеоклип на световно известната певица Адел няколко години преди това (Rolling In The Deep).

Малката, ала съществена разлика в нашето представяне във Венеция беше, че липсваше великолепното участие на Адел, което чувствително го ощети. Пак тогава, държавата ни даде по информация на медиите – половин милион лева, за да ни представи пред света с въпросната кухненска посуда.

Отзив за България нямаше от Италия, но пък световноизвестна верига магазини за обзавеждане се възползва от озадачаващото хрумване за представянето ни във Венеция със закачлива и наистина оригинална реклама.

Поради тази причина е и моят апел към Вас, да видите проекта на бъдещото ни представяне във Венеция и лично да прецените, дали държавата ни в лицето на Министерството на културата, което лично представлявате, няма за пореден път да подпомогне идейно в реклама друга верига магазини“.

ARTday.bg

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

„Към фара“, една от най-възвишените творби на Вирджиния Улф

Ново издание на романа „Към фара“, една от най-възвишените творби на Вирджиния Улф, се присъединява към Бисерната поредица на издателство „Колибри“. Преводът е дело на Иглика...

Носителят на „Оскар“ Данис Танович: София е един изключително разбит град

За да направиш филм в една страна, трябва да прекараш там известно време, да опознаеш хората и културата. В България съм бил три-четири пъти,...

В Международния ден на приказката разказва Шарл Перо

На днешния 20 март отбелязваме Международния ден на приказката. Съвсем естествено се сещаме за френския писател Шарл Перо. Той е сладкодумният разказвач на легендарните...

България се рекламира в National Geographic и 24 Kitchen (видео)

Министерството на туризма на България стартира широкомащабна международна рекламна кампания в каналите National Geographic и 24 Kitchen, част от групите The Walt Disney Company LTD и Warner Bros. Кампанията...

Антон Угринов поставя „Канкун“ в „I Am Studio“

Театрално сдружение "Enso" и "I Am Studio" представят премиерата на спектакъла "Канкун" - произведение на известния каталонски драматург Жорди Галсеран. Постановката ще се играе...