Знаков автопортрет на Фрида Кало е изложен за първи път от 25 години в Аржентина

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

„Диего и аз“ е най-скъпата латиноамериканска картина в историята

Знаков автопортрет на мексиканската художничка Фрида Кало – до момента най-скъпата латиноамериканска картина в историята, е изложен за първи път от четвърт век в музей в Буенос Айрес, чийто основател го е придобил, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Автопортретът „Diego y yo“ (Диего и аз), нарисуван от Фрида Кало през 1949 г., е купен през ноември миналата година за 34,9 милиона долара на търг в Ню Йорк за „Колекция Едуардо Ф. Костантини“.

Костантини е аржентински бизнесмен и колекционер, основал Музея за латиноамериканско изкуство в Буенос Айрес (Malba).

Картината от петък ще бъде основната атракция на изложбата „Tercer Ojo“ (Третото око), в рамките на която Едуардо Костантини ще представи личната си колекция, включваща също творби на кубинеца Вифредо Лам, мексиканците Мигел Коварубиас и Роса Роланда, бразилеца Висенте до Рего Монтейро.

„Диего и аз“ – маслени бои върху масонит, изобразява характерния за автопортретите на Фрида Кало поглед. На челото на художничката, над тъмните й очи, от които се стичат няколко сълзи, е нарисувано лицето на съпруга й, художника Диего Ривера. По това време Ривера се сближава с известна мексиканска актриса – източник на злощастието, претворено от Кало в картината.

„За мен Фрида е уникален художник. Тя има драматичен живот, който разказва без свян, спонтанно и открито. Мисля, че точно това обичат хората в нея“, казва Едуардо Костантини за иконата на феминизма, която умира през 1954 г. на 47-годишна възраст.

Изложбата в Музея за латиноамериканско изкуство включва повече от 240 творби, много от които не са били показвани публично от близо 30 години. Такъв е случаят с автопортрета „Диего и аз“, който не е излаган пред публика от 1998 г., отбелязва Костантини.

След като беше продаден за 34,9 милиона долара от аукционна къща „Сотбис“, автопортретът „Диего и аз“ – преди това собственост на колекционер, се превърна в най-скъпата латиноамериканска картина в историята, надминавайки рекорда на Диего Ривера за творбата му „Los Rivales“ (Съперниците, 1931 г.), за която бяха платени 9,76 милиона долара на търг през 2018 г.

Снимка: Yahoo

ARTday.bg

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Мъдростта на опита

„Всяко ясно обяснение винаги ме е убеждавало, всяка учтивост ме е покорявала, а всяко щастие почти винаги ме е правело мъдра. И само с...

Хенри Милър: Най-голямата лъжа е да обещаеш да обичаш един човек цял живот

Хенри Милър е роден на 26 декември през 1891 г. в Ню Йорк. Отказва се от следване в университета, сменя множество професии. Установява се...

Зачатието – свято. Рождението – с писък.

Тъй рече Виктор във деня на Йосиф И мисля за Бащата. И за бащата мисля. Зачатието – свято. Рождението – с писък. Грехът е първороден, а ти,...

57 години без смеха на Чудомир

„Не съм от тия, как’Сийке, ама…” Накарахме ли ви да се усмихнете?! То си е за смях, защото всички се улавяме да повтаряме репликата,...

Карел Чапек: Нищо не е по-странно за човек от собствения му образ

Карел Чапек се ражда в градчето Мале Сватоньовице, по онова време намиращо се в пределите на Австро-унгарската империя, на 9 януари 1890 година. Момчето се...