Гинка Станчева на 90: За актьора няма възраст!

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Днес актрисата празнува юбилей

Днес една от иконите на българското кино има празник. Гинка Станчева отбелязва 90-годишен юбилей.

Мечтала за кариерата на балерина, но майка й не разрешила да поеме този път.

Гинка Станчева завършва ВИТИЗ в класа на проф. Стефан Сърчаджиев през 1955 г. и започва кариерата си в Драматичен театър в Благоевград в ролята на Блага във „Фиданките цъфтят“ на Славчо Красински. Работи там до 1958 г. От 1958 г. до 1992 г. играе на сцената на Народния театър на младежта.

След това работи в частен театър „Барбуков“, гастролира в общински театър „Възраждане“, Театър 199 и в театри извън София. Има участия в радио- и телевизионния театър. Снима се в 19 филма.

В края на 50-те години на миналия век Гинка Станчева е една от най-големите звезди на българското кино.

Всенародна любов й носят филмите „Любимец 13″ и „Специалист пo всичко“, където си партнира с Апостол Карамитев.

С Пейчо Пейчев, син на българин и италианка, завършват заедно ВИТИЗ и заминават по разпределение в Благоевград. Всъщност се срещат много по-рано – по време на една почивка във Велинград. Той почивал във вилата на адвокатите, тя на банковите чиновници. Той е най-голямата, първата и единствената любов. Женят се в трети курс, за да „не го изпусне“. Станчева твърди, двамата си остават влюбени до последния му час.

Тя е първата българска актриса, преминала по червения килим в Кан. Отива на фестивала с филма на Захари Жандов „Земя“ – първата българска лента, показана на фестивала. И бурно аплодирана от световния елит на седмото изкуство.

След като гледа филма, големият френски писател Андре Мороа признава на Гинка Станчева, че никога няма да забрави прекрасните очи на героинята й Цвета.

През 1957 г. Кан аплодира на крака Гинка Станчева - Lupa BG

„Тогава минах по червения килим и ме аплодираха Бриджит Бардо, Лиз Тейлър, Марина Блади, Федерико Фелини, невероятни хора. В Кан бяхме настанени в един от най-хубавите хотели „Мартинес“, а до моята стая в съседния апартамент бяха Джулиета Масина и Федерико Фелини. Всяка сутрин си казвахме „Добро утро“, Лиз Тейлър до тях. Тогава мисленето на младите хора бе съвсем различно, аз тогава си мислех за България, за моята си публика“.

„Хората ме спираха непрекъснато за автографи и да ми изкажат любовта си.“

„Лицето ми се мъдреше по будките, където висяха фотографии на любимите актьори. Извинете, може ли една Гинка Станчева за 16 стотинки и един Апостол Карамитев“…

„Липсва ми напрегнатото ежедневие отпреди, но човек свиква с всичко“.

„Най-важно е да има обич, доброта и разбирателство. Но над всичко стои здравето. Всеки ден си пожелавам да съм здрава“.

„За актьора няма възраст и той винаги е гладен да играе.“

Заглавна снимка: Кадър от „Любимец 13“ (1958), реж. Владимир Янчев

ARTday.bg

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Двама сме, но не издавай… – стихотворение от Емили Дикинсън

*** Аз никоя съм. А ти кой си? Ти също ли си никой? Тогава двама сме. но не издавай – че те ще ни навикат. Колко е мрачно да...

Белгийска община забранява поздравите с целувка на работното място

Белгийската община Льовен въвежда забрана за целувки на работното място при поздрав между колеги, предаде кореспондентът на БТА Николай Желязков. Отбелязва се, че културата...

Ан Радклиф: Лошо е човек да се прибере у дома, когато няма кой да го посрещне

Известна е с готическите си романи. Характерни за творчеството ѝ са дългите описания на пейзажи и пътувания, комбинирани със свръхестествени елементи. Радклиф е от...

Учени от Сорбоната ще проучват културното наследство в етнографски музей „Етър“

Учени от Сорбоната ще проучват културното наследство в Регионален етнографски музей на открито (РЕМО) „Етър“ през месец март, съобщиха от културната институция. Учените съвместно с...

„Напълно непознат“ с 8 номинации за Оскар тръгва по кината и IMAX

Филмът „Напълно непознат“, режисиран от Джеймс Манголд, изследва живота и въздействието на Боб Дилън през 60-те години. Фокусът е върху мистерията и противоречията на неговата личност, а не върху...