Българският изпълнител ще бъде обявен на 25 ноември
България отново ще има свой представител на Евровизия, след едногодишно отсъствие от международния музикален конкурс. Това стана възможно, след като Българската национална телевизия постигна споразумение за публично-частно партньорство за финансиране на участието.
Българският представител в Ротердам ще бъде обявен на 25 ноември на съвместна пресконференция на БНТ и нейните партньори в проекта. Както бе съобщено от генералния директор на БНТ Емил Кошлуков, в българското участие на „Евровизия“ 2020 ще се включат продуцентски компании от България и Великобритания.
С преструктурирането на участието на страната ни на Евровизия, фокусът ще падне върху осигуряването на дългосрочно развитие на изпълнителите след изявата им на конкурса и предоставяне на международна платформа за развитие на творческите индустрии в България. Надеждите на продуцентите са, че с новия подход ще се намери дългосрочен механизъм за гарантиране на бъдещето на българското участие в Евровизия. Така конкурсът ще се превърне във възможност за популяризиране на България в Европа и в цял свят в положителен контекст.
Продуцентският подход, избран за българското участие на Евровизия, е честа практика при реализация на творчески проекти от този тип в държави като Великобритания, Испания, Белгия, Холандия, Австрия, Швейцария и други.
Евровизия е международен песен конкурс, който се провежда се без прекъсване от 1956-а година в сътрудничество между обществените радио и телевизионни компании в Европа. Конкусът се излъчва от над 50 телевизии в Европа, САЩ, Австралия, Китай и други, като събира аудитория от над 200 милиона зрители. Това го прави най-голямото телевизионно събитие в света извън спорта. През 2019 известната стрийминг платформа Netflix закупи правата за излъчване на конкурса в САЩ.
През 2020-а година Евровизия ще се проведе в холандския град Ротердам на 12, 14 и 16 май. Всички конкурсни вечери ще бъдат излъчвани на живо по БНТ1.
Повече информация за Евровизия:
Европейският съюз за радио и телевизия (EBU) е създаден на 12 февруари 1950 година от 23 европейски и средиземноморски радио-телевизионни организации по време на конференция в Девън, Великобритания.
През 1955 година в EBU решават да организират международен конкурс за песен – телевизионно шоу, в което да участват държави, представлявани от съответните телевизии, и което да се излъчва едновременно във всичките участващи страни. Идеята е на французина Марсел Безенсон, който работи в съюза. Конкурсът черпи вдъхновение от италианския Фестивал ди Санремо, проведен за първи път през 1951 година и за времето си е технологичен експеримент в областта на телевизия на живо. Евровизия е един доста амбициозен проект, който изисква участието на много държави в мащабна международна мрежа. Тогава телевизиите не разполагат със сателити, а мрежата на Евровизия по това време представлява мрежа от наземно разпространявани микро вълни. И така на бял свят се появява Гранд При на Евровизия за европейска песен (Le Grand-Prix Eurovision de la Chanson Européenne) или това, което днес познаваме като Конкурс за песен на Евровизия.
Конкурсът за песен на Евровизия се излъчва без прекъсване всяка година от 1956 насам, което го прави една от най-дълго съществуващите телевизионни програми в света. Конкурсът се излъчва на територията на цяла Европа, като се ползва с интерес и в Австралия, Канада, Египет, Хонконг, Индия, Корея, Нова Зеландия и САЩ, макар че тези държави не участват в него.
ARTday.bg