Няколко неща, които може би не знаете за макрката „Lamborghini“
Феручо Ламборгини идва на белия свят на днешния ден, 28 април, през 1916 година в Ренацо ди Ченто, Италия. Той е италиански инженер, автомобилен производител и конструктор на хеликоптери, баща на автомобилната марка „Lamborghini“, но е и известен винар.
След войната купува стари военни коли и ги преобразува на трактори. През 1949 г. създава малка фирма в Ченто с името „Lamborghini Trattrice“, където произвежда трактори и мотори.
След пътуване до САЩ той започва производство на хеликоптери и спортни коли. През 1963 г. отваря фирма за коли в Сант’Агата Болонезе, с името „Automobili Ferruccio Lamborghini“ S.p.A., която от 1964 г. пуска на пазара произведените от него коли. Първият му автомобил е Lamborghini 350GT. С колата си Lamborghini Miura печели състезания за спортни автомобили срещу тези на Енцо Ферари.
През 1972 г., по време на световната петролна криза, продава своя завод и започва да се занимава с лозарство в чифлика си в Борго Паничале, Умбрия. От 90-те години неговите „селски“ вина имат световен успех.
Феручо Ламборгини умира на 76 години на 20 февруари 1993 г.
„Lamborghini“ е една от най-добрите компании-производители на луксозни автомобили в света. Тя има интересна история. В началото компанията е произвеждали трактори за селското стопанство.
Основателят Феручо Ламборгини обаче решил да преследва своята голяма страст – автомобилите. Всичко тръгнало от това, че бил ядосан от лошия съединител на своето Ferrari. Той решил да направи кола, която да бъде много по-добра за шофиране.
Първоначално моделът 1963 350 GTV бил само прототип, но започнали да го произвеждат и днес такава реликва струва между 3.5 и 5 млн. долара.
От създаването си до днес „Lamborghini“ се конкурира с Ferrari.
За съжаление на повечето хора най-евтиното „Lamborghini“ струва почти 200 000 долара.
Преди време „Lamborghini“ са се опитали да продадат на щатската армия нещо като версия на „Hummer“.
През 1977 година създават „Lamborghini Cheetah“, с който се опитват да детронират Hummer като автомобил за щатската армия. Всъщност, поръчката е дошла от самата армия на САЩ, която е считала, че компанията, известна с бързите си и стабилни автомобили, ще създаде по-добър модел за джип.
За съжаление „Lamborghini Cheetah“, чийто двигател е сложен отзад, не оправдава очакванията. Компанията прави един единствен прототип, който е унищожен в пустинята по време на тест драйв.
„Lamborghini“ се ползват от Ватикана и от италианската полиция. Последната ползва версия на „Lamborghini Gallardo“, създадена специално за тях. В тях има камери, хладилни кутии за трансплантация на органи и други технологии.
Полицията във Ватикана има версия на „Lamborghini“, подобна на голф колички, които помагат на полицаите да се придвижват из територията ѝ. Отскоро с „Lamborghini Aventador“ се сдоби и полицията на Дубай.
За направата на един автомобил са необходими над 100 души. Всеки автомобил се сглобява ръчно. За различните модели са необходими различен брой хора, но при всички положения те не са по-малко от 100.
„Murcielago SV“ се прави от 130 души. То струва 400 000 долара.
Компанията прави по 8 коли на ден и 2000 – 3000 на година.
През 2011 година са произведени 1711 автомобила, а ангажираните служители на компанията са били 800, или два автомобила на служител. На това му се казва да изпипаш работата!
Логото изобразява зодиакалния знак Телец. Много хора мислят, че е изобразен бик, за да внуши скорост и агресивност. Феручо Ламборгини го избира, защото е символ на упоритост и инат. Някои модели на „Lamborghini“ носят името на известни състезателни бикове като Diablo, Gallardo, Murcielago и Miura.
ARTday.bg
Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/