Коментаторите са били възмутени от използването на коренното население на САЩ, за да се маркетира продукт, наречен Sauvage
Dior стана поредният моден бранд, изтеглил реклама заради обвинения в „липса на културно разбиране“, след като представи в Съединените щати видео за мъжкия си парфюм „Sauvage“ с участието на Джони Деп.
Рекламният клип показва Деп да свири на китара около елементи на индианската култура на коренните жители на Америка. Компанията бе принудена да прекрати излъчването на рекламата, след като яростни критици я обвиниха Dior в расизъм, умишлен токенизъм* и фетишизиране в негативен контекст на местната американска култура, предаде Euronews.
Деп е рекламно лице на бранда от години. Последното видео с него представя „едно автентично пътешествие в душата на индианците в свещена, основателна и светска територия“, според описанието на Dior.
Преди пускането на рекламата на 1 септември коментаторите са били възмутени от използването на коренното население на САЩ, за да се маркетира продукт, наречен Sauvage, което в превод от френски език означава „дивак“. Други преводи включват „див“, „нецивилизован“ и „подивял, неопитомен“.
След пускането на рекламата негативната реакция се увеличи, което накара Dior да изтрие кадрите от каналите си в социалните медии.
___________________________
*Токенизъм – полагане на символични усилия за включване на представители на малцинствени групи, за да се създаде впечатление за равенство и многообразие с цел избягване на обвинения в дискриминация
Източник: menager.bg
ARTday.bg