Муза на Рафаело е най-желаната куртизанка в Рим

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Историята на жената, нарисувана от Рафаело в образа на Галатея от прочутата му фреска във вила Фарнезина в Рим е разказана от италианската писателка Силвия Вакари в романа „Императрицата“ (изд. Персей, превод Ваньо Попов). Става дума за прочутата куртизанка Лукреция, метреса на Агостино Киджи, най-богатия човек в Европа по онова време, банкер на Борджиите и папите, на Венецианската република.
Това е роман за жената, която има власт над всички могъщи мъже по онова време, но се оказва подвластна единствено на любовта, до която на моменти е толкова близо, но никога не може да има.

Четем „Императрицата“: Муза на Рафаело е най-желаната куртизанка в Рим
Красивата и интелигентна Лукреция е обучена от майка си да се превърне в най-елитната куртизанка в Рим. Трябва да спазва само едно важно правило – да покорява мъжките сърца, но никога да не се влюбва.
Желана и ухажвана от най-могъщите мъже в Рим, тя е смятана за императрица на куртизанките и получава името Империя. За кратко време спечелва успех и богатство, като успява да държи под контрол мъжете и да бъде непроницаема в емоционално отношение.
На фона на Ренесанса и възраждащите се изкуства, между разкошни вечери и уредени срещи Лукреция се запознава с харизматичния Анджело дел Буфало, в когото се влюбва неудържимо. Но за него по-важна от красотата и всеотдайността й е зестрата на бъдещата му съпруга…
Тогава в живота й се появява Агостино Киджи, банкер на папите и притежаващ богатство, повече от това на цялата римска аристокрация. Той построява фамозната вила Фарнезина и наема художника Рафаело Санти да нарисува фрески в нея. Киджи обаче не знае, че съдбата вече е сблъскала Рафаело с Лукреция, когато му възлага да я нарисува като централния образ във фреската „Триумфът на Галатея“. Ще устои ли на чара й младият и обещаващ художник, или може да загуби всичко заради метресата на най-богатия мъж в Рим?
Галатея на Рафаело не е абсолютно копие на Лукреция, а изобразява по-скоро вътрешната, отколкото външната й красота. Затова на корицата на българското издание не е известната фреска, а близък до нея, но по-предизвикателен образ, дело на AI; самата творба на Рафаело може да бъде видяна на задната корица на книгата. Книгата е преведена с подкрепата на Центъра за книгите и четенето на Министерството на културата на Италия. Това е най-значимият роман на Силвия Вакари.

ARTDAY.BG

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Пиано за ценители: Сергей Рахманинов (видео) 

Един от най-интересните руски музиканти от края на ХІХ и началото на ХХ век се ражда на 1 април през 1973 година. Сергей Рахманинов...

Незабравимият Димитър Димов в цитати от романа „Тютюн“

Романът "Тютюн" на Димитър Димов се нарежда сред най-големите класики на родния литературен фронт и е един от най-четените романи в българската литература. Ето 15...

Обществото за опазване на грозните животни си има талисман

Рибата капка, която дълго време беше провъзгласявана за най-грозното животно в света, стана Риба на годината на Новозеландска екологична организация. Годишния конкурс има за...

Три култови групи отбелязват с концерт 60-годишнината на Димитър Воев

Групите „Нова Генерация“, „Тангра“ и „Ревю“ ще отбележат с общ концерт 60 години от рождението на емблематичния поет, композитор и музикант Димитър Воев, съобщава...

Хиляди художници създадоха свои интерпретации на картината „Момичето с перлената обеца“

След като изпрати най-известната си картина за мащабна изложба в Амстердам, включваща почти всички произведения на Йоханес Вермеер, музеят "Маурицхойс" в Хага "осъмна" с...