Съдът на ЕС днес въведе ограничения за използването на лични данни на потребителите, включително за сексуалната им ориентация, с рекламни цели от страна на платформи като „Фейсбук“, предаде ДПА.
Използването на данни за целенасочена реклама „без ограничения във времето и без разграничения на вида на данните“ представлява нарушение на Общия регламент за защита на данните на ЕС, се казва в изявление на съда.
Делото бе заведено от австрийския активист за защита на данните Макс Шремс, който вече спечели две големи съдебни дела срещу „Фейсбук“, довели до промени в начина на обмен на данни между САЩ и ЕС.
Шремс, който на публично събитие споделил, че е хомосексуалист, завел настоящето дело в австрийски съд, тъй като „Фейсбук“ използвал тази информация, както и други негови лични данни, за целенасочена реклама без времеви ограничения.
Австрийският съд се обърнал към европейските съдии в Люксембург със запитване за интерпретация на Общия регламент за защита на данните на ЕС.
Компанията майка „Мета“ (Meta) събира цифровите данни на потребители на „Фейсбук“, които посещават други сайтове и приложения, което позволява на „Мета“ да използва тази информация, за да за персонализира рекламите, отбелязва ДПА.
Общият регламент за защита на данните на ЕС обаче задължава компаниите да спазват принципа на „свеждане до минимум“ и ограничава количеството и продължителността във времето, в която данните могат да бъдат използвани с рекламна цел.
Съдът постанови, че обобщаването, анализът и обработката на всички лични данни за целите на целенасочената реклама без ограничение във времето или разграничение между различните видове данни противоречи на принципа за свеждане на данните до минимум, постанови съдът.
ARTDAY.BG