Филмът е по кината от 23 февруари
Черната комедия „Три билборда извън града“ на Мартин Макдона, отрупана с награди и определяна като филм на годината, е по нашите кина от 23 февруари, съобщават разпространителите.
В звездния актьорски екип са Франсис Макдорманд, Уди Харелсън, Сам Рокуел, Аби Корниш, Лукас Хеджис, Джон Хоукс, Питър Динклидж.
След месеци без нито един арест за убийството на дъщеря й, Милдред Хейс (Франсис Макдорманд) предприема дързък ход, облепяйки три стари билборда на входа на града с провокативни послания, насочени към Уилям Уилаби (Уди Харелсън) – уважавания шеф на полицията. Когато неговият заместник Диксън (Сам Рокуел) – инфантилно мамино синче със склонност към насилие, е въвлечен в случая, спорът между Милдред и силите на реда се ожесточава. . .
„Реших наемателят на билбордовете да е една скърбяща майка и оттук нататък сценарият се пишеше почти сам. Милдред е силна, решена на всичко и буйна, но е съкрушена душевно. Това задвижи историята“, обяснява Макдона.
Франсис Макдорманд си представя своята героиня физически донякъде като Джон Уейн, защото няма женски образ, който да е толкова близо до Милдред.
„Тя донякъде е като непознатия мъж в спагети уестърните, който пристига в едно градче, обикаля улицата и изпозастрелва всеки, който му се изпречи. Само че в случая единственото оръжие, което използва Милдред, е нейният ум“, казва актрисата.
„Джон Уейн се превърна в образец за Франсис, но според мен в нея има и по нещо от Брандо и Монтгомъри Клиф“, отбелязва режисьорът.
„Изглежда, че местните власти са твърде заети да тормозят чернокожи, вместо да се безпокоят за разкриването на истински престъпления. Помислих, че тези три билборда може да ги накарат да се концентрират върху работата си“, мотивира действията си Милдред.
На фокус във филма е конфликтът между нея и шефа на полицията. Историята е за войната между двама души, които донякъде са в правотата си, и именно това предизвиква толкова напрежение и засилване на драматичните тонове, по думите на Макдона. Докато напрежението ескалира, филмът изследва теми като разделението, гнева, моралните ценности.
„Това, което се е случило с дъщерята на Милдред, е отвратително и ужасно. За мен най-важно беше да запазя стила на комедия, дори и прекалено черна, и да се уверя, че впуснала се в борбата срещу безнадежността на ситуацията, Милдред няма да загуби разсъдъка си“, казва Макдона. По думите му, това е най-трагичният сценарий на филм, който някога е писал, но той е посветен и на търсенето на надеждата.
„Отправната точка е доста тъжна, но има много елементи на комедия, а се надявам, че ще има и моменти, които ще трогнат всеки. Може би филмът отразява начина, по който аз гледам на нещата от живота. На моменти виждам тъгата, но винаги се опитвам да я съпоставя със светлата страна, добавяйки хумор, колкото и черен да е той, и се опитвам да се преборя с безнадежността“, коментира режисьорът.
ARTday.bg
Следвайте ни във Фейсбук на https://www.facebook.com/ArtDay.bg/