Георги Черкелов: Едно от най-несъвършените неща на нашата планета е човекът

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Георги Черкелов се ражда на 25 юни 1930 година в Хасково. Намерението му да завърши Право не се увенчава с успех и поривът на сърцето му го отвежда във  ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов“. Там се дипломира в две специалности – актьорско майсторство и режисура. Кариерата си като артист зарпочва на сцената на Врачанския театър, за да стъпи после и на столичните сцени в Младежкия и Народния театър, в Сатирата. Пет години е бил и театрален директор в Плевен, където режисира постановката „Спасителят в ръжта“. Като театрален актьор трупа 50 годишен стаж и се превъплъщава в над 100 роли.

Първата му роля в киното е 1961 г. За изминатия творчески път успява да създаде около 70 роли – в „Цар и Генерал“, „Юлия Вревская“, „Хан Аспарух“, „Господин Никой“, „Сватбите на Йоан Асен“, „Допълнение към закона за защита на държавата“, „Зарево над Драва“, „Иван Кондарев“, „Князът“, „Топло“, „Бронзовият ключ“… Разбира се, най-популярната му роля си остава тази на Богдан Велински в сериала „На всеки километър“ от 1970 г. – събирателен образ на Никола Гешев.

Режисьор и сценарист е и на филма „Спирка Берлин“.

Носиетел е на наградата „Аскеер“ през 2010 година за цялостно творчество и на наградата на 17-ия филмов фестивал „Любовта е лудост“ за цялостен принос. Умира на 81-годишна възраст след тежък инсулт на 19 февруари 2012 година.

Жестока прокоба затри наследниците на големия актьор Георги Черкелов -  www.PlovdivMedia.bg

Ето част от откровенията на актьора в последните дни от живота му:

„Не се оплаквам. Живях шарено. Започнах да се оформям като мислеща човешка единица през капитализма, зреех при социализма, а сега дозрявам отново в капитализма. Нищо не се променя. Все едно и също е. Днешното е позабравеното вчера.“

„Едно от най-несъвършените неща на нашата планета е човекът. Всичко останало е по-съвършено, може да не е 100 %, но е по-съвършено.“

„Ние, актьорите, се ласкаем, че променяме живота. Може би и политиците си мислят така.“

„Моите деца ми казват: ти си много черноглед, никой не иска да гледа черно; освен тук-таме някой дамски тоалет – черното не е хубаво… Човек трябва да се хваща за малкото, защото иначе е много по-лошо.“

„Слава богу, има трайни неща, които няма да се променят. Например това, което е дал Господ – природата. Ние я разсипваме, но не можем напълно. Полека-лека акълът ни ще идва и ще спрем да я замърсяваме.“

„Големият град ме уморява, напряга ме. Натоварват ме тези, които все се оплакват, изхабяват ме. Искам да се самосъхраня. Да се докосвам до дърветата и тревите, да слушам птиците, да си подрънквам на пианото, да си чета, да мисля за мои си неща. Наричали са ме асоциален тип, нека е така. Намирам, че хората често са много дребнави, това не ми е по вкуса, не е интересно. На село си ми е най-хубаво.“

На снимката: Георги Черкелов и Кунка Баева в кадър от сериала „Семейство Калинкови“, 1967-ма

ARTday.bg

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Когато ме напуснеш, забрави ме

"Тогава се влюбих в глас, просто глас. Не исках да чувам нищо друго. Какво мразиш най-много? - Лъжата. Чувството за собственост... - Когато ме напуснеш, забрави ме...

За пръв път археолози откриха цяла статуя в Хераклея Синтика

Мраморната скулптура, която археолозите започнаха да разкриват вчера в Cloaca Maxima - Големият канал на античния град Хераклея Синтика се оказа изключително запазена -...

Денят на Алиса и Том Сойер – празник за малки и големи

В слънчевия следобед на 4 юли 1862 година професор Чарлс Доджсън от Оксфорд завежда 10-годишната Алис Лидъл и сестрите ѝ на пикник с лодки...

Франсоа Рене дьо Шатобриан: Сърцето съхранява желанията, умът пази мечтите

Не друг, а виконт Франсоа Рене дьо Шатобриан подготвя почвата, върху която да избуи талантът на писатели като Виктор Юго и Алфред дьо Вини....

Хората се състаряват, когато не знаят на какво да се посветят ~ Джина Лолобриджида

Джина Лолобриджида е родена на 4 юли 1927 година. Тя е една от емблемите на италианското кино през миналия век. И не само –...