Защо „Водопроводчиците харесват POP-ART“

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

Галерия „Аросита“ представя изложба на Борис Колев

 

Мотото на своята изложба Борис Колев е формулирал доста необичайно: „Водопроводчиците харесват POP-ART”.

Още при първо „четене” става ясно, че това на пръв поглед странно мото съдържа определен ироничен, софистициран игрови подтекст. Зад външната констативност и декларативност прозират смисли, алюзии и фигури на ума, които отвеждат възприятията на зрителя далеч отвъд простодушната непосредственост и фриволния, сякаш по детски наивен пластически изказ, с който са пропити показаните опуси.

Показва се „20170219_150103-1.jpg“

Експозицията е съставена от една сравнително голямоформатна картина, своеобразен пространствен фокус, живописвана с акрил върху платно, както и от няколко съпътстващи я обекта, реализирани също с акрилни бои върху дърво, комбинирани с намерени предмети (objects trouvés).

Ако се поддам на изкушението да премина по утъпканите пътеки на обичайния изкуствоведски жаргон, бих определил стила на Борис Колев като „пост-поп арт”. В случая обаче е налице своеобразно „двойно кодиране”, характерно за постмодернистката естетика.

Показва се „20170219_152714-1.jpg“

Независимо че води началото си от една съвсем конкретна случка, посланието на изложбата неусетно прераства в нещо относително по-сериозно. Игра? Да, но не в тривиалния смисъл, а духа на онова, което навремето беше казал Шилер – човекът е човек, когато играе.

Но тази „игра” съвсем не е безобидна – зад непринудените и сякаш небрежни изображения се крият втори и дори трети план. Във време, когато очертанията между онова, което все още наричаме „изкуство” и онова, което наричаме живот все повече дифузират, когато цинизмът в обществото почти се е превърнал в норма на поведение, когато стихията на масовата култура все по-властно нивелира и релативизира стойностите от морален и мирогледен характер, на художника сякаш не му остава нищо друго, освен да улавя, подобно на чувствителна антена, някои от абсурдите и парадоксите, от които са изтъкани дните ни, да бъде едновременно дразнител и камертон на личностните и социалните измерения на „човешкото” в най-широкия смисъл на думата.

А в края на краищата, защо не „POP-ART”? Нали точно поп-артът изтрива границите между елитарната и масовата култура?

Проф. д. изк. Чавдар Попов

Показва се „e-pokana.jpg“

Изложбата можете да видите до 22 март  на адрес: София, ул. Врабча 12Б

ARTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

                                                                                 

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Ако двама се обичат един друг, това не може да има щастлив край ~ Ърнест Хемингуей

Белобрадият писател, сам напомнящ за старец край морето, се ражда на 21 юли 1899 година в Оук Парк, Илинойс, САЩ. Именно „Старецът и морето“...

Смелостта да бъдеш себе си

"Да си индивидуалност в този свят е най-голямата смелост. За да бъдеш индивидуалност, имаш нужда да стъпиш на възможно най-голямото безстрашие. Няма значение, че...

Японската драма „Шогун“ фаворит за наградите „Еми“

Сериалът “Шогун” на платформата FX спечели цели 25 номинации за тазгодишните награди “Еми”. Драмата с изцяло японски екип получи номинации във всички важни драматични...

Пол Валери: Никога не съдете за човека по неговите приятели

Пол Валери (Амброаз-Пол-Тусен-Жул Валери), френски поет, прозаик, литературен критик, философ, теоретик на изкуството, е роден на 30 октомври 1871 г. в град Сет, департамент...

Загадъчната смърт на Натали Ууд

Звездата на Холивуд Натали Ууд е родена на днешния 20 юли през 1938 година, но за съжаление има кратък житейски и творчески път. Номинираната...